×

Jednoduchý návod, jak probudit u fanoušků firemních stránek aktivitu

Firemní profil má dnes vytvořený snad každá firma. Ale jen zlomek z nich ví, jak správně se na Facebooku chovat. Patříte mezi ně?

Tento jednoduchý check list vám pomůže ke správnému vystupování na Facebooku tak, abyste získali co nejvíce aktivních fanoušků. 

Mezi nejčastější otázky správců firemních FB stránek patří:

  • Jak často publikovat příspěvky?
  • Jaké příspěvky jsou nejzajímavější a vyvolají největší aktivitu?
  • Kdy je nejvhodnější přidávat příspěvky na Facebook?

 Na tyto otázky odpověděl výzkum provedený Buddy Media, který trval šest měsíců a byl proveden v roce 2011.

1. Nejlepší čas pro publikování: od 20 do 7 hodin

Zní to divně? Publikování příspěvků v nepracovní době zvyšuje procento kliknutí na To se mi líbí a počet komentářů u statusu.

2. Nejlepší den: středa a neděle

Zejména neděla je strategická pro publikování příspěvků. Na Facebooku je spousta uživatelů a málo firem. Proto má váš firemní status malou konkurenci a větší šanci zaujmout.

3. Počet příspěvků za den: jeden až dva

Nesnažte se spamovat. V tom případě méně znamená více. Publikování příspěvků jednou až dvakrát denně vyvolá o 40 % vyšší aktivitu než publikování třikrát a vícekrát denně.

4. Týdenní počet příspěvků: stačí čtyři

 Týdně publikujte čtyři příspěvky. Stačí to. Nesnažte se vaše fanoušky zahltit vším, co máte na mysli.

5. Délka příspěvků: do 80 znaků

Příspěvky do 80 znaků vykazují o 66 % vyšší angažovanost fanoušků než ty delší. Nejvyšší angažovanost fanoušků patří statusům do čtyřiceti znaků. Těch je na Facebooku však jen pět procent.

6. Jak vzbudit dialog: ptejte se

Nejlepším způsobem jak zapojit fanoušky do konverzace je klást otázky. Statusy, které obsahují otázku, přitáhnou dvakrát více komentářů než statusy pouze oznamovací.

7. Nejatraktivnější slova

V originálním znění výsledků výzkumu nejvyšší aktivitu fanoušků probouzí slova „coupons“ a „$ off”.  Proto české fanoušky nejspíše zaujmete slovy bonus nebo x Kč sleva. Navíc podle výzkumu fanoušci ocení více informaci např. sleva 100 Kč než sleva 10 %. Chtějí bez počítání znát ihned částku, kterou ušetří.

8. Druh příspěvku

Nejatraktivnější příspěvky a zároveň ty, které vyvolávají největší aktivitu, jsou pouze slovní statusy.

Zdroj: The ultimate guide to Facebook fan engagement

Připravíme vám komunikační strategii pro sociální sítě, kontaktujte nás: rhplus@rhplusmarketing.cz.

Chcete se dozvědět více o tom, jak maximálně využít Facebook a další sociální sítě pro Vaše podnikání? Přijďte na školení Marketing na Facebooku a dalších sociálních sítích.

Mohly by vás zajímat také další články z oblasti sociálních sítí:

Velké plus pro Google+
Jak založit firemní G+ krok za krokem
Obrázková závislost zvaná Pinterest
Sociální sítě v záři reflektorů?

Související články

Nastavení soukromí a cookies

Souhlasem se sdílením dat nám poskytnete informace, které potřebujeme pro zlepšování, analýzu a marketing napříč těmito webovými stránkami. Dále souhlasíte s předáním údajů třetím stranám a mimo EU. Prohlašujeme, že Vámi poskytnuté informace jsou zabezpečeny proti zneužití.

Nastavení soukromí a cookies

Souhlasem se sdílením dat nám poskytnete informace, které potřebujeme pro zlepšování, analýzu a marketing napříč těmito webovými stránkami. Dále souhlasíte s předáním údajů třetím stranám a mimo EU. Prohlašujeme, že Vámi poskytnuté informace jsou zabezpečeny proti zneužití.

Dejte nám prosím vědět, která data nám a našim partnerům dovolíte zpracovat.


Technická data

Trvale zapnuto

Webové stránky potřebují technická data pro správné fungování. Bez těchto dat by nebylo možné například vyhledávat, přehrát video nebo dokončit objednávku v e-shopu.

Analytické a statistické údaje

Analytické a statistické údaje nám pomáhají pochopit, jaké funkce jsou vaše oblíbené, co nám na webu nefunguje, jaké zařízení pro prohlížení stránek používáte a mnoho dalších.

Marketingové údaje

Marketingová data nám prozradí, na které reklamy jste klikli nebo jak jsou naše kampaně na sociálních sítích úspěšné.