×

Jak uvařit soutěž na Facebooku

Vyhraj dovolenou, nová soutěž o ceny, velká vánoční soutěž, soutěže o ceny – takové nápisy na nás útočí každý den nejen na webových stránkách, ale hlavně na sociálních sítích, kde tyto soutěže nejčastěji probíhají. 

Pokud se jako firma chcete zvýraznit, je forma soutěže na nějaké ze sociálních sítí dobrou taktikou. Pokud je soutěž dobře vymyšlená a hraje se o zajímavé ceny, návštěvnost vašich stránek razantně stoupne a pro vás je to dobrá reklama.

Jaké jsou změny

Nyní nám také Facebook ulehčil život, když zásadně změnil pravidla pro uspořádání soutěže na firemních FB stránkách. Dříve bylo nemyslitelné, aby v pravidlech bylo uvedeno, že fotka s nejvíce like vyhrává nebo aby soutěž probíhala na stránkách Facebooku. Málo kdo věděl, jak správně vytvořit pravidla soutěže tak, aby soutěž nebo dokonce stránku na které soutěž probíhala Facebook neodstranil.

Sledujte nejnovější trendy z oblasti Facebooku a sociálních sítí na našich FB stránkách.

Nová pravidla a největší změny:

DŘÍVE

NYNÍ

Co jste v soutěži nesměli:

Jak je to nyní podle nových pravidel:

To, co získá nejvíce like vyhrává.               

Povoleno bez omezení.

To, co bude nejvíce krát sdíleno vyhrává.

Nesmí se využít jako výhoda – nesmí být přímo v pravidlech napsáno, že soutěž MUSÍ soutěžící sdílet na svém profilu Timeline nebo na profilu přítele a bude tím nějak zvýhodněn.

Komentování odkazů

Povoleno bez omezení.

V pravidlech nesmí být, že kdo nahraje fotku nebo příspěvek na vaši stránku, vyhraje.

Nyní není nahrávání fotek nijak omezeno. Nesmí se pouze označovat osoby na fotkách, na kterých nejsou vyfocené.

V pravidlech nesmí být, že kdo se přidá do skupiny nebo události, může vyhrát soutěž.

Nesmí to být jedinou podmínkou soutěže.

V pravidlech nesmí být, že kdokoli se stane fanouškem vaší stránky, vyhraje.

Toto pravidlo stále platí – ten, kdo je již ve skupině nebo události se nutně nemusí účastnit soutěže.

V pravidlech nesmí být, že ten, kdo odpoví nejrychleji nebo nejsprávněji na váš status či anketu, vyhrává.

Není specifikováno, tudíž je to povoleno.

V pravidlech nesmí být, že výherce budete kontaktovat skrz profil Timeline nebo prostřednictvím zpráv.

Nyní můžete výherce kontaktovat i skrz profil Timeline.

V pravidlech nesmí být, že za soutěž odpovídá Facebook nebo se Facebooku jakkoli týká.

Toto pravidlo stále platí, Facebook nemůže kontrolovat veškeré soutěže a nemůže zodpovídat za jejich obsah.

V pravidlech nesmíte mít žádnou funkci Facebooku – skrz žádnou funkci nesmíte pořádat soutěž (fotka s nejvíce like vyhrává atd.).

To je zásadní změna – nyní můžete využívat like

Největší změna tedy proběhla v tom, že se nyní smí používat funkce, kterou užíváte jako běžný uživatel(like, sdílení, komentáře…). Stále ovšem platí, že tím, že se někdo stane fanouškem nějaké stránky, automaticky nedává souhlas k tomu, že se chce zapojit do soutěže – nesmíte tedy automaticky zapojit stávající fanoušky stránky.

Fotka s nejvíce To se mi líbí vyhrává - Rh+ marketing

Propagační akce nyní mohou být spravovány na stránkách nebo v aplikacích Facebooku – to je zásadní změna. Dříve bylo možné soutěž pořádat výhradně mimo stránky Facebooku. Osobní profil Timeline nesmí být k propagační akci použit. Můžete využít pouze stránky společnosti nebo FB profil společnosti. Novinkou je i to, že organizátoři mohou také na fotkách označovat soutěžící – ale pouze v případě, že soutěžící na fotografii opravdu je.

Stále platí, že soutěž musí mít pravidla, která odpovídají za legální průběh soutěže a každá propagační akce musí obsahovat prohlášení o kompletním osvobození společnosti Facebook od závazků každým účastníkem a prohlášení, že propagační akce není žádným způsobem sponzorována, podporována ani spravována společností Facebook a nijak s ní nesouvisí.

Na co si dát pozor?

Jako jediný zákaz, který si Facebook ponechal je sdílení. Není dovoleno použít v pravidlech podmínku sdílení – tedy sdílejte soutěž a vyhrajte. Nemůže být zvýhodněn nikdo, kdo sdílí soutěž na své zdi nebo na zdi přítele.

Nyní můžete pořádat soutěže snadněji. Přijďte se inspirovat, jak se to dělá v praxi a přihlašte se na naše školení Marketing na Facebooku! Pravidla Facebooku jsou nyní mnohem benevolentnější a srozumitelnější. Obecně přeci platí, čím méně zákazů a vysvětlování, tím více porozumění samotným pravidlům. Pokud si celá pravidla chcete přečíst a nastudovat, strávíte tím méně času a vyhnete se neporozumění a v nejhorším důsledku smazání stránky.

Pokud jste dříve nějakou funkci Facebooku zahrnuli do soutěže, mohlo se stát, že Facebook odebral správcovství a stránky smazal. Něco podobného se stalo i našemu klientovi, který se inspiroval geocachingem a schoval několik vstupenek na diskotéku do Duplexu v „keškách“ po Praze. K aktivaci vstupenky bylo třeba se u kešky vyfotit a fotku nahrát na Facebook. Tím, že soutěž byla podmíněna nahráním fotky na Facebook, byla porušena pravidla a bylo mu odebráno správcovství stránky. Dnes už by se to stát nemělo.

Ještě jedno upozornění co se Facebooku týče

Pozor na lovce odměn, kteří se přihlásí o odměnu sami – jsem váš tisící fanoušek, dostanu nějakou odměnu? Tito lidé se stávají fanoušky na stránkách většinou jen pro odměny. Není však zpětně dohádatelné, kolikátý opravdu byl. Někdo se odhlásí ve stejnou dobu ze stránky odhlásit a zpětně lze dohledat jen 500 posledních fanoušků. Není tedy průkazné, že byl skutečně tím tisícím fanouškem. Soutěže nemohou být postaveny tedy ani na tom, kolikátým fanouškem se stanete.

Nyní nemusíte složitě vymýšlet, jak soutěž oznámit a jak správně nastavit pravidla. Jsme tedy zvědaví, jak se soutěžení na stránkách firem, co jsou registrované na Facebooku, projeví. Soutěžení zdar!

Přečtěte si článek Ivči Válkové, jak to nedělat a kdo to opravdu zpackal - palec dolů.

Související články

Nastavení soukromí a cookies

Souhlasem se sdílením dat nám poskytnete informace, které potřebujeme pro zlepšování, analýzu a marketing napříč těmito webovými stránkami. Dále souhlasíte s předáním údajů třetím stranám a mimo EU. Prohlašujeme, že Vámi poskytnuté informace jsou zabezpečeny proti zneužití.

Nastavení soukromí a cookies

Souhlasem se sdílením dat nám poskytnete informace, které potřebujeme pro zlepšování, analýzu a marketing napříč těmito webovými stránkami. Dále souhlasíte s předáním údajů třetím stranám a mimo EU. Prohlašujeme, že Vámi poskytnuté informace jsou zabezpečeny proti zneužití.

Dejte nám prosím vědět, která data nám a našim partnerům dovolíte zpracovat.


Technická data

Trvale zapnuto

Webové stránky potřebují technická data pro správné fungování. Bez těchto dat by nebylo možné například vyhledávat, přehrát video nebo dokončit objednávku v e-shopu.

Analytické a statistické údaje

Analytické a statistické údaje nám pomáhají pochopit, jaké funkce jsou vaše oblíbené, co nám na webu nefunguje, jaké zařízení pro prohlížení stránek používáte a mnoho dalších.

Marketingové údaje

Marketingová data nám prozradí, na které reklamy jste klikli nebo jak jsou naše kampaně na sociálních sítích úspěšné.