Rady a tipy, jak dát svému instagramovému účtu duši neboli obsah

Instagram, Rh plus marketing, Snapchat
05. 09. 2017
autor: Barbara Lakotová

Pokud se rozhodnete založit si účet na Instagramu, ze všeho nejdůležitější je nabídnout nějaký obsah. Právě obsah může docílit toho, že v momentu, kdy se někdo na váš účet podívá, bude mu jasné, kdo a co jste a hlavně proč tam jste. Přečtěte si tedy o zajímavých vychytávkách, které vašemu instagramovému účtu dají „duši“!

Tak tedy hezky od začátku… Jakmile bude váš nový účet obsahovat profilovou fotku, základní popis a pár příspěvků, nastane ta chvíle, kdy bude čas vyhledat jiné účty, které budete sledovat. A proč tento krok neudělat hned a teprve postupem času svůj profil doplnit? Důvod je prostý, tímto bychom se mohli připravit o příležitost k získání sledujících. „Lidé, kteří váš profil zastihnou prázdný, se na něj už totiž pravděpodobně nikdy nevrátí,“ upozorňuje Barbara Lakotová z PR agentury Rh+ marketing. Navíc pokud se něco takového stane u firemního, následky mohou být opravdu špatné. Firemní účty je proto nutné hned na začátku napěchovat informacemi a příspěvky, aby jasně ukazovaly, co se na ně chystáte v budoucnu vkládat.

Jak ozvláštnit instagramový obsah?

Aby profil na Instagramu byl úspěšný, je potřeba ho ozvláštnit, odlišit od ostatních a nabídnout sledujícím něco navíc, tzv. přidanou hodnotu. Na následujících řádcích se tedy dozvíme pár tipů, jak na takovou úpravu?

Jednotný celek


Fotografie, to je to, co je na Instagramu stěžejní. Je potřeba se snažit, aby naše sdílené fotografie působily jako jednotný celek. Také není na škodu upravovat příspěvky do stejného barevného tónu. K tomu nám dobře pomůže správně zvolený jednotný filtr, který pak pouze poupravíme správným zaostřením, sytosti a kontrastem barev. „V tomto případě můžeme volit mezi nabídkou filtrů na svém účtu či zvolit zajímavé aplikace, jako například VSCO, Snapseed atp.,“ vysvětluje Lakotová.

Fotokoláž


Fotokoláže jsou aktuálně na Instagramu velmi trendy. Skvělá aplikace pro tvorbu koláží je Giant Square, ve které pouze stačí vybrat políčka, která chceme vyplnit fotografii, zvolit si foto z galerie a aplikace už sama nařeže fotografii do jednotlivých fotografií, které budeme na Instagramu publikovat. Velmi důležité je však u této funkce dát si pozor na pořadí, ve kterém fotografie vkládáme! Nikdo zřejmě netouží mít obráceně hlavu a nohy, že ano?

Neměli bychom také zapomínat na velmi jednoduchý způsob, jak vytvořit koláž pro váš Instagram pomocí aplikace Layout. Ta sice patří mezi méně sofistikované, ale pro základní účely určitě bohatě postačí. Nespornou výhodou je její integrace přímo do vašeho instagramového účtu, tudíž už při vkládání fotografie do profilu nám aplikace nabídne možnost vytvoření fotokoláže.

Vychytaná „ořezávátka“


Každý instagramový účet dokáže také skvěle oživit fotka, která je oříznutá do zajímavého tvaru. Pro takové účely nám může posloužit aplikace Insta Shape Pro, díky které lze fotografie oříznout do různých zvláštních tvarů či například orámovat různobarevnými lemy.

Zdůraznění významných událostí či časových období

Pokud chceme na svém účtu upozornit na významné události či časové období, stačí oddělit jednotlivé události či období fotografií s textem, který například upozorňuje na začátek nového měsíce. Tuto zajímavou vychytávku můžeme najít například na instagramovém profilu mladé youtuberky Teri Blitzen. Tato vychytávka vypadá na Instagramu velmi hezky a dává vašemu účtu zcela nový rozměr.

Co takhle Gif?

Gify jsou asi všemi velmi oblíbené, protože jsou zajímavé, vtipné a neotřelé. A jak je vytvořit? K tomuto účelu nám skvěle poslouží například aplikace Picasion (www.picasion.com). Postup je velice jednoduchý, intuitivní a můžete si být naprosto jistí, že výsledek zaujme, bude se vyjímat a vypadat prostě výborně!

InstaStories neboli instagramové příběhy


Od loňského srpna se na Instagramu objevila nová funkce, která se aktuálně těší čím dál tím větší popularitě. Jedná se o InstaStories neboli instagramové příběhy. Výrazná podobnost se Snapchatem není náhodná, jelikož je tato funkce vlastně totožná, až na jednu zásadní změnu, a to mnohem lepší použitelnost.

Řekněme si tedy pěkně od začátku, co ten instagramový příběh vlastně je? Můžeme jej chápat jako nějakou naši nástěnku, na které sdílíme aktuální fotografie a videa na omezenou dobu, a to 24 hodin. Příběhy sice nelze „lajkovat“ ani komentovat, avšak pokud chceme, můžeme poslat autorovi přímou zprávu. Jak už bylo řečeno, zveřejněné fotografie a videa se neukládají, tudíž pokud o ně nechcete přijít, musíme si je při publikaci uložit nebo si zvolit funkci ukládání v nastavení instagramového profilu.

A jakým způsobem se váš příběh na Instagram dostane? Stačí rozkliknout ikonu fotoaparátu v newsfeedu v levém horním rohu. Pomoci této ikony přidáte svou fotku či video. Vkládat můžeme také příspěvky vytvořené v aplikacích jako je Boomerang či Hyperlapse, které dokážou natočit krátké video podobné právě gifu.

Živé vysílání – zajímavá, avšak trochu nepraktická funkce


„Od ledna 2017 nám Instagram nabízí funkci Live Video, která umožňuje vysílat v přímém přenosu. K tomu samozřejmě potřebujete primárně velmi dobré a rychlé internetové připojení, aby se průběh vysílání nezasekával a vše probíhalo bez šumu,“ dodává Lakotová.

V průběhu vysílání mohou vaši sledující video komentovat a „likovat“ srdíčky. O tom, že zrovna živě vysíláte, se dozví vaši sledující upozorněním v aplikaci Instagramu, nicméně pokud by vás toto upozornění obtěžovalo, kdykoliv jej lze vypnout. Nelze tedy stoprocentně počítat s tím, že se všichni o vašem vysílání dozvědí. Takže pokud chcete, aby vaše vysílání dosáhlo vysoký počet odběratelů, je dobré o tom předem své sledující informovat. Navíc živé vysílání a stejně tak InstaStories je podporováno pouze na mobilních telefonech a tabletech, tzn. že zatím u něj neexistuje žádná webová podoba.

„Jakmile ukončíte své vysílání, zobrazí se počet diváků, kteří video sledovali, a jelikož jak už bylo řečeno, tato funkce nemá podporu ukládání, vaše vysílání tím „vyšumí“ do ztracena,“ uzavírá Lakotová.

Jaké další vychytávky zatraktivní váš profil na Instagramu?