×

1. díl: Velké plus pro Google+

Otázka, která možná někdy napadla už i vás: „Proč by naše firma měla být na Google+, když už máme Facebook se slušnou fanouškovskou základnou?“ Je pravda, že G+ se může na první pohled zdát být uhlazenějším a možná i nudnějším bráškou Facebooku. Nabízí ale spoustu super vychytávek, o kterých se vám na Facebooku může nechat jenom zdát.

První a snad nejdůležitější věcí je, že vám G+ neskutečně pomůže se SEO. Pokud je vaše aktivita (například status) relevantní vzhledem k vyhledávanému výrazu, automaticky se objevíte v pravém sloupečku vyhledávání na Googlu. A vyhledává-li váš follower (fanoušek, který vás na G+ sleduje), můžete se objevit přímo ve výsledcích na top pozicích. S malou investicí tak získáváte velké výhody, které byste jinak museli pracně nahánět optimalizací celého webu. Ano, Google+ vyýrazně ovlivňuje výsledky přirozeného vyhledávání (SEO).

Funkce, které jsou k nezaplacení

Velice dobré ohlasy byly zaznamenány také při využití funkce social extensit a propojení s reklamou na AdWords. Díky tomu se ve vašem placeném odkazu zobrazují také doporučení vašich followerů, což ve výsledku vede k nárůstu o 5 – 10 % prokliků na váš web. Takovýhle nárůst určitě není zanedbatelný, co říkáte?

Předpokládám, že ještě stále nejste přesvědčeni a že teď nejspíš argumentujete, že na Facebooku jsou přece všichni, kdežto na G+ skoro nikdo. Máte naprostou pravdu. Podle údajů z dubna 2012 je na Facebooku zhruba 800  - 900 milionů (berme v potaz počet pravých profilů) oproti 100 milionům aktivních uživatelů na G+. Lidé na G+ jsou ale ti, kteří se s vámi chtějí bavit a chtějí vás doporučovat dále. Jsou to silní influenceři, jejichž činnost můžete velmi snadno sledovat díky funkci Ripples‘ data vizualization.

Ripples‘ data vizualization.

Tato funkce průběžně vyhodnocuje a graficky znázorňuje, jak lidé reagují na váš konkrétní obsah v průběhu času, jak se příspěvek sdílí a znovu sdílí. Vidíte tak konkrétní jména osob a jejich kruhy, ve kterých se zpráva virálně šíří, kdo zprávu sdílí dále a koho dalšího z jeho kruhu se zpráva opět dotkne. Do budoucna tak velmi napoví, co vaše followery zajímá, o čem by se rádi dozvěděli více nebo třeba i to, v jaké denní době je vaše zpráva osloví nejvíce.
Ripples‘ data vizualization - Rh+ marketing

Rozkroužkujte si své followery

Další zajímavou myšlenkou jsou zmíněné kruhy. Díky nim si můžete svoje followery rozdělit třeba i podle toho, co konkrétně je samotné zajímá. Však se jich zeptejte! Jste-li výrobcem automobilů, některé z vašich fanoušků bude zajímat výkon motorů, jiné design nebo bezpečnostní prvky a určitě najdete taky pár takových, kteří budou chtít vidět fotky vašich aut s krásnými modelkami. Tak proč se o ně nestarat a neposkytnout jim přesně to, co si sami přejí vidět? Oproti Facebooku tak už nemusíte poskytovat stejný obsah pro celou komunitu a neustále se rozčilovat, proč se stejně nezobrazuje všem.

Staňte se naším followerem na Google+.

Mluvte s lidmi tváří v tvář

A teď přichází hlavní plus této sociální sítě – Hangouts! Jde o videochaty, které je možné snadno na svém profilu vytvořit. Můžete si povídat s jedním konkrétním člověkem stejně tak jako přenášet online rockový koncert. Upozorněte, že handout uskutečníte, pozvěte si odborníka nebo celebritu, přizvěte fanoušky z určitého kruhu a nechte je společně si popovídat o tom, co je skutečně zajímá. A to vše v reálném čase online.

Dejte svým followerům nezapomenutelný zážitek, aniž by museli opustit svůj vlastní pokoj! Ptejte se a poznávejte, co je skutečně zajímá a co mají rádi. Čokoládovna Cadbury díky svým třem živým hangoutům získala 150 000 nových followerů. To je hodně pěkné číslo, ne? Při první příležitosti oslavila čokoládovna dosažení 500 000 followerů a vytvořila velkou čokoládovou cukrovinku, na které byly dokonce i profilové obrázky některých followerů. Při druhé příležitosti pozvala čokoládovna do Hangoutu olympijskou plavkyni Rebeccu Adlington, čímž poukázala na historickou spojitost s Velkou Británií a podporu Olympijských her v Londýně. Třetí setkání pak bylo určeno jen vybraným followerům z kruhu „Ochutnávačů“, kteří probrali své nápady s produktovým manažerem.

Bez reklamy

Pomyslnou třešinkou na dortu a závěrem tohoto článku je pro mnohé uživatele G+ ta nejlepší věc na celé sociální síti, a to skutečnost, že doposud na této sociální síti nefunguje klasická reklama. Uživatelé tak nejsou vystaveni rušivým PPC reklamám, které už mnohé otravují. Místo toho ale sledují kanály těch firem a společností, které je doopravdy zajímají. Tak už si zakládáte svůj účet na Google+?

Těšte se na druhý díl seriálu Velké plus pro Google+, který pro vás připravila naše PR agentura, kde se naučíme zakládat firemní profim krok za krokem.

Chcete se naučit ovládat sociální sítě a umět využít jejich potenciál? V tom případě vás rádi přivítáme na našem školení Marketing a reklama na Facebooku a dalších sociálních sítích.

Zajímalo by vás, jak se nejen tato, ale i další sociální sítě vyvíjí?

Zdroje

Dočekal, Daniel. Infografika: 20 důvodů, proč přejít na Google+. JustIT.cz

Dočekal, Daniel. Podle PlusDemographics.com má Google+ v ČR přes 300 tisíc uživatelů. JustIT.cz 

Ludwig, Sean. Google+ adds a slew of new features, updates iOS & Android apps. VB/Social

Cadbury’s sweet Google+ success. Google+ Business

Check-in on how Laterooms.com is growing with Google+. Google+ Business

Get closer to your customers. Google+ Business 

Get found hen customers are looking. Google+ Business 

Google+ connects you with your customers. Google+ Business 

Make social accountable. Google+ Business 

New wals of sharing, across all of Google. Google+ 

Související články

Nastavení soukromí a cookies

Souhlasem se sdílením dat nám poskytnete informace, které potřebujeme pro zlepšování, analýzu a marketing napříč těmito webovými stránkami. Dále souhlasíte s předáním údajů třetím stranám a mimo EU. Prohlašujeme, že Vámi poskytnuté informace jsou zabezpečeny proti zneužití.

Nastavení soukromí a cookies

Souhlasem se sdílením dat nám poskytnete informace, které potřebujeme pro zlepšování, analýzu a marketing napříč těmito webovými stránkami. Dále souhlasíte s předáním údajů třetím stranám a mimo EU. Prohlašujeme, že Vámi poskytnuté informace jsou zabezpečeny proti zneužití.

Dejte nám prosím vědět, která data nám a našim partnerům dovolíte zpracovat.


Technická data

Trvale zapnuto

Webové stránky potřebují technická data pro správné fungování. Bez těchto dat by nebylo možné například vyhledávat, přehrát video nebo dokončit objednávku v e-shopu.

Analytické a statistické údaje

Analytické a statistické údaje nám pomáhají pochopit, jaké funkce jsou vaše oblíbené, co nám na webu nefunguje, jaké zařízení pro prohlížení stránek používáte a mnoho dalších.

Marketingové údaje

Marketingová data nám prozradí, na které reklamy jste klikli nebo jak jsou naše kampaně na sociálních sítích úspěšné.