×

Zábava, zážitek, zkušenost, věrný zákazník – to je event marketing

Člověk je tvor společenský a rád se baví. Z tohoto předpokladu vychází i event marketing. Zákazník si nejvíce zapamatuje to, co sám prožije, co si zkusí a z čeho má opravdový zážitek. Pořádání eventů je nedílnou součástí budování vztahů z veřejností. Jeho cílem je vytvářet emoce, pozitivní image firmy a samozřejmě věrné zákazníky.

„Proto se pořádají slavnosti a hry, aby se náš duch nejrůznějšími způsoby zotavil z únavy a zbavil se skleslosti a stesků," znal význam akcí už Periklés mnoho let před naším letopočtem.

Co může být event

Ať už se jedná o konferenci, golfový turnaj, banket nebo firemní párty, vždy má společný cíl – vzbudit pozitivní emoce v zúčastněných. Právě pomocí pozitivních emocí vzniká ta pravá loajalita. Eventy jsou důležitou součástí Public Relations. Můžete tak skvěle vytvářet vztahy ať se svými zaměstnanci, klienty nebo dodavateli.

Proč vytvářet zážitky?

Ani nejhodnotnější značky světa by nevybudovaly svou image bez zážitků. V 80. letech minulého století si manažeři Pepsi-Coly lámali hlavu, proč jsou věčně druzí. Spustili proto akci přes celé Spojené státy s názvem Pepsi Challenge. Tehdy v amerických supermarketech zákazníci pili z bílých kelímků a měli označit, který nápoj jim lépe chutná. Překvapivě nad Coca Colou zvítězila chuťově Pepsi. Ale ani po 40 letech Pepsi Coca Colu nepředstihla.

Steve Jobs byl tímto fenoménem fascinován. John Sculley, bývalý CEO firmy Apple, Stevu Jobsovi tehdy prozradil: „Steve, to, co jsme se naučili, je, že všechno je o zážitcích. Nikdy nemluvíme o podrobnostech produktu, můžeme se jen snažit zachytit zážitek.“  Coca Cola díky své image a tím co představuje, je pro zákazníky No.1. Její skvělou image jí pomáhají vytvářet právě event marketing.

Co řekli další úspěšní manažeři o eventech:

Podobně jako Henry Ford by utratil poslední dolar za reklamu, tak Bill Gates za event. „Kdybych měl utratit poslední dolar z marketingového rozpočtu, zvolil bych event!“ Bill Gates

„Nežijeme v čase informací, ale v čase zábavy.“ Tony Robbins, managerský coach

„Nikdo nepočítá, kolik zveřejníte reklam, pamatují si jen, jaký zážitek si odnesou.“ Bill Bernbach, zakladatel DDB

Proč event marketig – Jak se to povedlo jiným?

Romantické Aperol Spritz kino u Vltavy

Znáte italský přípitek Aperol? Jedná se o aperitiv s příchutí bylin a pomerančů, který je na českém trhu od roku 2011. Jako nástroj podpoření znalosti značky Aperol byla zvolena kombinace jednoduchého míchaného drinku Aperol Spritz a italských filmů. Aperol Spritz je ideální nápoj do horkých letních dní a může sloužit jako náhrada typického piva a vína. Filmy byly promítány v létě 2013 a 2014 v improvizovaném letním kině v Praze v areálu Žlutých lázní. Jednou týdně se Žluté lázně proměnili v romantickou italskou riviéru se sluncem, šumicí řekou v pozadí a klenoty italské kinematografie na plátně.

Aperol Spritz Letní kino

Zdroj obrázku: www.aperolspritzkino.cz

Před začátkem promítání v roce 2013 byla znalost značky Aperol v Praze mezi lidmi ve věku 25 až 35 let 9 %. Náklady na kampaň byly minimální, spoléhala na přirozenou viralitu a mediální zájem. Celkově 11 filmů vidělo 18.700 a během všech promítání bylo prodáno 11.300 drinků Znalost značky stoupla na 43 %, projekce získaly publicitu v hodnotě 3,5 milionů Kč a hlavně prodeje stouply o 82 %.

Kdy je vhodná doba na pořádání eventu?

Odpověď je jednoduchá. Kdykoli. Blíží se jaro, ideální čas pro venkovní akce. Jednou z vhodných akcí na jaro je například golfový turnaj pro významné zákazníky a dodavatele. Tímto způsobem se skvěle budují vztahy. Nejen že je pobyt na čerstvém vzduchu zdravý, ale také pomáhá se odreagovat a okysličit mozkové buňky. 

Jak podpořit dobré vztahy se zaměstnanci a interní komunikaci? Odpovědí je například firemní odpoledne s malým občerstvením, hudbou a společenskou aktivitou. Malé poděkování za jejich práci, které potěší a motivuje, zvýší loajalitu a produktivitu. Ideální čas je také na venkovní banket pro klienty. Během žádné příležitosti nevznikají lepší vztahy než u dobrého jídla a pití.

Rádi vám pomůžeme připravit event, podívejte se, jaký event jsme připravili pro otevření nové restaurace MY WOK v Praze.

Související články

Nastavení soukromí a cookies

Souhlasem se sdílením dat nám poskytnete informace, které potřebujeme pro zlepšování, analýzu a marketing napříč těmito webovými stránkami. Dále souhlasíte s předáním údajů třetím stranám a mimo EU. Prohlašujeme, že Vámi poskytnuté informace jsou zabezpečeny proti zneužití.

Nastavení soukromí a cookies

Souhlasem se sdílením dat nám poskytnete informace, které potřebujeme pro zlepšování, analýzu a marketing napříč těmito webovými stránkami. Dále souhlasíte s předáním údajů třetím stranám a mimo EU. Prohlašujeme, že Vámi poskytnuté informace jsou zabezpečeny proti zneužití.

Dejte nám prosím vědět, která data nám a našim partnerům dovolíte zpracovat.


Technická data

Trvale zapnuto

Webové stránky potřebují technická data pro správné fungování. Bez těchto dat by nebylo možné například vyhledávat, přehrát video nebo dokončit objednávku v e-shopu.

Analytické a statistické údaje

Analytické a statistické údaje nám pomáhají pochopit, jaké funkce jsou vaše oblíbené, co nám na webu nefunguje, jaké zařízení pro prohlížení stránek používáte a mnoho dalších.

Marketingové údaje

Marketingová data nám prozradí, na které reklamy jste klikli nebo jak jsou naše kampaně na sociálních sítích úspěšné.