×

2. díl: Jak založit firemní Google+ krok za krokem

Založení firemního účtu na G+ může být pro mnohé naprostá brnkačka. Znáte ale skutečně všchny a tipy na to, aby váš účet byl vymazlený a super?


Aktualizovaná poznámka ze dne 24. 6. 2016 - I google se za ty roky posunul dál, proto jsme aktualizovali návod, jak založit firemní Google+ a propojit ho s kanálem na YouTube.


Možnou překážkou se může stát znalost angličtiny. Ze zkušenosti mohu říct, že některé prohlížeče vám spustí stránky anglicky, jiné česky. Bohužel nemůžu napsat, že v prvním případě vám základní znalosti angličtiny budou stačit, protože „how do you do“ nebo spelling vašeho jména vám při této příležitosti skutečně nepomůžou. Ale nebojte, dneska stačí už jen otevřít google translator (překladač od googlu), naházet tam všechno, čemu nerozumíte, a problém máte hned vyřešen. Naše PR agentura pro vás připravila návod, jak si sami ajednoduše založíte firemní účet.

Základní věcí pro vytvoření firemní stránky je osobní účet na googlu. Během čtení tohoto článku si tedy otevřete nový panel, okno, záložku nebo jak jinak tomu váš internetový prohlížeč říká a najděte si stránku www.plus.google.com. Pokud už jste někdy využívali některou ze služeb googlu (AdWords, Gmail, sdílení fotek prostřednictvím Picassa nebo dokonce samotnou síť G+) nebo máte vytvořený účet na YouTube, stačí zadat e-mail a heslo, které používáte k těmto účtům.

Pokud jste zatím žádnou ze zmíněných služeb nevyužívali, je zapotřebí vytvořit si úplně nový účet. V pravém horním rohu stránky budete mít v červeném rámečku napsáno „Vytvořit účet“ (anglicky „Sign in“). Po kliknutí se dostanete na stránku s tabulkou, kde vyplníte potřebné údaje pro vytvoření nového účtu. Jakmile máte vyplněno a odháčknete Smluvní podmínky, máte skoro hotovo.

Tím se vracíme k prvnímu případu, kdy po přihlášení budete nejspíš dotázáni na doplňující informace, jako je datum narození a pohlaví. Nezapomeňte si nahrát pěknou profilovou fotku, a je to!

Už máte vytvořený osobní profil, podívejte se na náš firemní profil na G+ a sledujte nás.

 

Jak vytvořit osobní účet na Google+ - Rh+ marketing

Krok dva – předvolba pro vaši stránku

Jakmile máte vytvořený osobní účet a jste k němu přihlášení (v pravém horním rohu je vaše minifotka a jméno; případně v černé liště googlu, kde jsou odkazy na vyhledávání, obrázky, mapy a další, je jako první vaše křestní jméno), přejděte na stránku www.google.com/+/business. Na této stránce si najděte modrý rámeček „Vytvořte si stránku Google+“ („Create a Google+ Page“). Toto tlačítko vás odkáže na rozcestník, kde si vyberete, jakému profilu nejvíce odpovídá vaše firma. Tato předvolba pak usnadní úpravy profilu.

Krok tři – název a profilovka

Název stránky si zvolte chytře. Nejlépe bude, když použijete pouze název firmy. Je-li název vaší firmy příliš dlouhý a jste-li vy i vaši zákazníci zvyklí používat i zkratky (jako je třeba tomu u některých univerzit), klidně použijte i je. Určitě do názvu neuvádějte současné slevy, přání k Vánocům a podobně. To se doopravdy nehodí.

Následující strana vás vyzve, abyste nastavili svou profilovou fotku a úvodní fotku. Tyto fotografie se budou zobrazovat v záhlaví vašeho profilu a jsou tím prvním, s čím uživatelé přijdou do kontaktu. Za profilovou fotku zvolte logo své firmy (nejlépe grafický symbol), úvodní fotku ale volte uvážlivě a ve spojitosti s oborem vašeho podnikání.

Velikost profilové fotografie je 250 x 250 bodů. Nenahrávejte nikdy menší! Fotografie v záhlaví, kterou lze nazvat jako úvodní, má rozměr 940 x 180 bodů. Je ale zákeřná v tom, že prvních 10 bodů zleva a posledních 40 bodů není vidět! Takže i když budete nahrávat 940 x 180, půjde nakonec vidět jen 900 x 180, tak s tím při tvorbě počítejte (nebo na to alespoň důrazně upozorněte vašeho grafika).

Protože vím, že taková čísla je zbytečné si pamatovat, když víte, kde je můžete najít, přidávám chytrý obrázek.
Ůvodní fotografie na Google+ (G+)- Rh+ marketing Fotografie 

Krok čtyři – vyšperkování profilu

Je dobré hned v začátcích stručně a výstižně připsat, čím se vaše firma zabývá, aby každý návštěvník vaší stránky byl hned informován. Stejně tak doplňte i webové stránky, na kterých vás najdou. Přidejte taky atraktivní fotky (třeba vašich produktů), aby se návštěvníci měli hned v úvodu na co dívat.

A co dál?

Musíte být aktivní! Přidávejte fotografie, videa a sdílejte s lidmi to, co by je z vašeho oboru mohlo zajímat. Počkejte si na své influencery, a potom s nimi systematicky pracujte (něco málo jsme si o tom řekli už v předchozím článku Velké plus pro Google+). Zvěte lidi k zajímavým hangoutům a nabízejte lidem témata k hovoru, protože o to přesně přece jde!

Vlastník a správce

U stránek sociální sítě G+ existují dva druhy administrátorů – vlastník stránky a správce (manager). Vlastník stránky je ten, kdo stránku vytvořil a taky ji jako jediný může smazat. Protože je ale u větších firem problém spravovat stránku jen v jednom člověku, může si přizvat správce (celkem až 50), kteří, stejně jako on, můžou vytvářet obsah stránky, upravovat ji nebo jmenovat a odvolávat další správce.

Může se stát, že z jakýchkoliv důvodů vlastník stránky už nadále stránku vlastnit nechce. Může ji tedy převést na někoho ze správců. Nikdo jiný ovšem stránku převést nemůže. Tak úplně nejdříve zauvažujte nad tím, kdo vám stránku ve firmě skutečně založí a jděte do toho.

Propagujte G+ na vašem webu

Na závěr nezapomeňte propojit vaši G+ firemní stránku s webem. Jak na to a jak vytvářet komunity se dozvíte v dalším díle našeho seriálu, nebo se podívejte na nejbližší termíny školení Marketingu v sociálních sítích. Také vám založíme profily na sociálních sítích a budeme o ně pečovat.

 Pokud se chcete přesvědčit, že Google + je pro vás to pravé, potřebujete informace o dalších sociálních sítích.

Zdroje

Demuth, Dave. Google Plus Cove Photo – Picture Dimensions & TeplateEVADDESIGN 

Dočekal, Daniel. Změny v Google+: Firemní stránky mají na výběr dva druhy záhlaví a mění se velikosti prvkůJustIT.cz 

Dočekal, Daniel. Novinky na Google+ hlavně pro firmy: Více správců Stránek a vylepšené notifikaceJustIT.cz [online]. 

Další zdroje z Google+. 

Související články

Nastavení soukromí a cookies

Souhlasem se sdílením dat nám poskytnete informace, které potřebujeme pro zlepšování, analýzu a marketing napříč těmito webovými stránkami. Dále souhlasíte s předáním údajů třetím stranám a mimo EU. Prohlašujeme, že Vámi poskytnuté informace jsou zabezpečeny proti zneužití.

Nastavení soukromí a cookies

Souhlasem se sdílením dat nám poskytnete informace, které potřebujeme pro zlepšování, analýzu a marketing napříč těmito webovými stránkami. Dále souhlasíte s předáním údajů třetím stranám a mimo EU. Prohlašujeme, že Vámi poskytnuté informace jsou zabezpečeny proti zneužití.

Dejte nám prosím vědět, která data nám a našim partnerům dovolíte zpracovat.


Technická data

Trvale zapnuto

Webové stránky potřebují technická data pro správné fungování. Bez těchto dat by nebylo možné například vyhledávat, přehrát video nebo dokončit objednávku v e-shopu.

Analytické a statistické údaje

Analytické a statistické údaje nám pomáhají pochopit, jaké funkce jsou vaše oblíbené, co nám na webu nefunguje, jaké zařízení pro prohlížení stránek používáte a mnoho dalších.

Marketingové údaje

Marketingová data nám prozradí, na které reklamy jste klikli nebo jak jsou naše kampaně na sociálních sítích úspěšné.