×

Jak založit Instagram za pár vteřin?

Věřím, že Instagram je dalším správným krokem k efektivnější komunikaci se zákazníkem. Díky němu se můžete prezentovat jako fresh společnost a ukázat tak něco více ze zákulisí. Navíc! Na fotky a videa se dívá přeci každý rád, nemám pravdu?

Hned ze začátku si vysvětlíme, co to vlastně Instagram je. Kde se vzal a jak je možné, že je v současnosti tak strašně cool. 

Co je to Instagram?

#Instagram je mobilní aplikace, která uživatelům umožňuje sdílet své fotografie a videa. Fotografování pomocí typických instagramových filtrů získalo nový nádech. Vytváří čtvercové fotografie a klade důraz na kompozici fotky.

Instagram spatřil světlo světa v roce 2010. A stal se natolik populární, že ho dnes využívá více než 300 milionů aktivních uživatelů. Jen v České republice je na Instagramu zhruba půl milionu lidí. Předběhl dokonce i Twitter, který má přibližně 284 milionů uživatelů. Pěkná čísílka, že? A dost statistik. Pojďme si vysvětlit, jak na to.

Jak založit Instagram?

Samotné založení profilu na Instagramu není vůbec nic těžkého. A troufám si říci, že zabere skutečně pár vteřin. Ovšem ne každý dbá na detaily, které vedou ke kvalitnímu profilu. 
Aplikace vás sama pěkně krok po kroku provádí registrací. Takže se nebojte. Zvládnete to levou zadní. A já se pokusím vypíchnout ty nejdůležitější části. Pojďme se na to konečně podívat. 

1. Stáhněte si aplikaci 

Nezapomeňte, že Instagram je mobilní aplikace. Lze s ním do nějaké míry pracovat i prostřednictvím PC, ale fotku takto nevložíte. Respektive existují nástroje, které to umožňují, ale jsou placené anebo nejsou uživatelsky příjemné. Zdarma mě napadá například Gramblr. I přesto ale pojďme s Instagramem pracovat jako s mobilní aplikací. 
Nejprve si tedy Instagram stáhněte do svého smartphonu na iTunes nebo Google Play.

2. Na jméně záleží

Na řadu přichází registrace. Nemá smysl vytvářet dlouhá jména. Nikdo si vás nezapamatuje. A když ano, tak pomyslete na to, že vypisování dlouhých názvů do vyhledávače není nikomu moc příjemné. Postačí krátké, smysluplné a dobře se pamatující uživatelské jméno. Nezapomeňte také vyplnit své celé jméno. Jelikož na Instagramu lze vyhledávat i podle celého jména. A na konec heslo, které je už na vás. Samozřejmě platí - čím složitější, tím lepší :)

             

TIP: Pokud zakládáte Instagram pro svoji firmu, použijte univerzální e-mail. Nepoužívejte osobní.

3. Zaujměte profilovkou

Jak už nadpis sám napovídá - buďte kreativní! Zároveň ale vystihněte sebe samé, popř. smysl, o čem váš Instagram bude.

V případě, že zakládáte Instagram pro firmu, vyberte logo, značku či vystihující předmět a umístěte ho tak, aby byl pěkně vidět. 

4. No jo, ale co napsat do popisku?

Třeba slogan. Call to action. Zkrátka to, co váš Instagram bude charakterizovat. Dejte ale pozor na dlouhé věty. Držte se pravidla „Málo je více“. Buďte struční, výstižní a snažte se vypíchnout podstatu profilu. Příkladem dávám například popisek od @nasa, jakožto nejsledovanější profil na Instagramu.

   

TIP: Popisek můžete měnit kdykoliv budete chtít. To stejné platí prakticky pro všechno nastavení. Časté změny však nedoporučuji. 
Nakonec popisku určitě nezapomeňte odkázat na webové stránky, pokud je vlastníte. Zvýší vám to traffic na webu a v neposlední řadě zatraktivní Instagram.

5. A zase ten obsah

Pořizování a následná úprava fotek či videí je zábava. Tady je to už o vaší fantazii. Mějte ale na paměti, že pokud budete sdílet nekvalitní obsah, tak velkou parádu rozhodně neuděláte. Váš obsah musí mít jedinečné kouzlo. Zkuste zaujmout a odlišit se od ostatních. Dejte svým followerům to, co chtějí - inspiraci, ukázat něco nového, či nenuceně pobídnout ke konverzi.

    

TIP: Váš profil si můžete nastavit veřejně, kdy vás vyhledá každý. I ten, kdo Instagram nemá. (Velké plus pro firemní profily!) Anebo soukromně. Tady si určujete vy sami, kdo váš obsah uvidí.

6. Tak a teď tag

Co je to hashtag nám už Venďa v jednom z minulých článků říkala. Takže já se budu jen opakovat. Nezapomínejte ke každé fotografii připojit vhodný hashtag. Zviditelníte vaši fotku o tisíctřistapadesát procent. A to nekecám J. 

Pozor si dejte na "přehashtagované" příspěvky. Nepůsobí svěže. Naopak. Takovéto "profily" jsou spíše lapači po nových a nových followerech.

Využijte Instagram naplno

Kreativitě se meze nekladou. Příkladem uvádím úspěšnou a interaktivní kampaň od Mercedes-Benz, kteří se při představení nové třídy GLA 2015 rozhodli vytvořit na Instagramu program @gla_build_your_own
Program je sestavený z několika instagramových profilů a umožňuje si vytvořit vlastní SUV. Auto si vybíráte nejdříve z 11 barev. Poté vás čekají kola, střecha, a nakonec značka.

Princip, jak program funguje, si prohlédněte v uvedeném videu.

Chcete se naučit využívat Instagram pro marketingové účely? Nastavovat reklamu či vytvořit na vašem účtu nevšední obsah? Přihlaste se na náš workshop Instagram krok po kroku! 

Tip na konec?

Nezapomeňte sledovat dění z eRháčka. Dozvíte se novinky a zajímavosti ze zákulisí. Tak šup na @rhplusmarketing

Související články

Nastavení soukromí a cookies

Souhlasem se sdílením dat nám poskytnete informace, které potřebujeme pro zlepšování, analýzu a marketing napříč těmito webovými stránkami. Dále souhlasíte s předáním údajů třetím stranám a mimo EU. Prohlašujeme, že Vámi poskytnuté informace jsou zabezpečeny proti zneužití.

Nastavení soukromí a cookies

Souhlasem se sdílením dat nám poskytnete informace, které potřebujeme pro zlepšování, analýzu a marketing napříč těmito webovými stránkami. Dále souhlasíte s předáním údajů třetím stranám a mimo EU. Prohlašujeme, že Vámi poskytnuté informace jsou zabezpečeny proti zneužití.

Dejte nám prosím vědět, která data nám a našim partnerům dovolíte zpracovat.


Technická data

Trvale zapnuto

Webové stránky potřebují technická data pro správné fungování. Bez těchto dat by nebylo možné například vyhledávat, přehrát video nebo dokončit objednávku v e-shopu.

Analytické a statistické údaje

Analytické a statistické údaje nám pomáhají pochopit, jaké funkce jsou vaše oblíbené, co nám na webu nefunguje, jaké zařízení pro prohlížení stránek používáte a mnoho dalších.

Marketingové údaje

Marketingová data nám prozradí, na které reklamy jste klikli nebo jak jsou naše kampaně na sociálních sítích úspěšné.