×

Jste zapleteni do sociálních sítí?

Díky sociálním sítím můžete oslovit širokou skupinu lidí. Proto také častým důvodem, proč některé společnosti zakládají profily na sociálních sítích, je jednoduše ten, protože tam jsou všichni. Najděte si lepší důvod, není to pravda. Ve spolupráci s magazínem Brand & Stories vám dáme pár tipů, nad čím se zamyslet, než si bezhlavě založíte firemní stránky nejen na Facebooku.

Vaše komunikace na síti je vaším obrazem

Ujasněte si, jak chcete, aby vás vaši fanoušci, zákazníci, potenciální zákazníci, média nebo široká veřejnost vnímali. Vytvořte si váš obraz. Například chceme veřejnost informovat a vzdělávat, chceme být přátelská firma a s našimi zákazníky poklábosit o jejich zkušenostech.

Nesnažte se záměrně tvořit strategii pro sociální sítě. Ty jsou pouze dalším médiem, kanálem, prostřednictvím kterého můžete komunikovat. Myslete na integrovanou komunikaci a zapojte sociální sítě do vašeho komunikačního mixu. Dovolte, ať je vaše stránka na sociální síti vaším obrazem.

„Publikujte vaše úspěchy, zážitky, rady. Ukažte, kdo jste vy. Uživatelé sociálních sítí nestojí o čistě komerční sdělení. Chtějí se bavit.“

Sociální sítě nejsou jen Facebook

Když se řekne sociální síť, možná vás napadne jako první Facebook. Kde jsou vaši zákazníci, jsou skutečně na Facebooku? Možná je zde marně hledáte, možná právě tweetují rychlé zprávy na Twitteru, nebo vyhledávají odborné informace na LinkedIn. A co teprve teenageři? Někteří z Facebooku zběsile prchají. Baví je jiné sítě např. last.fm nebo ask.fm. A tak je to s každou sítí, každá má svoje specifika a svoje uživatele.

Odpovězte si na otázku, kdo je moje cílová skupina. Snažte se co nejpřesněji popsat vašeho zákazníka, všichni ve věku od 20 do 40 let z České republiky není definování cílové skupiny. Poznejte i její zájmy a životní styl.

Velký bratr Google+

Facebooku konkurující G+ získává uživatele prchající z reklamou přehlceného Facebooku. Na G+ si můžete odborněji popovídat, navíc je zajímavým zdrojem pro média. V neposlední řadě vám aktivita na G+ pomůže podpořit váš web v přirozeném vyhledávání.

Inspirativní Pinterest

Velkým boomem je obrázkový Pinterest. Inspirujte vaše zákazníky. Publikujte obrázky, návody, dekorace, recepty. Pokud zaujmete zajímavým nápadem, mohou se nadšenci z fotografie prokliknout přímo na váš web. Pojďte si rovnou založit váš businees profil na Pinterestu.

Kde vzít na všechno čas?

Vyberte si dvě sociální sítě, na kterých se vaši zákazníci pohybují. Pokud ještě nemáte, založte si zde osobní účet a několik dní jen brouzdejte. Nasávejte atmosféru oné sítě a sledujte chování jejich uživatelů. Jakmile pochopíte filozofii vybrané sítě, jste připraveni zakládat firemní profil.

Nadchněte se pro práci na sociálních sítích a sledujte výsledky, které vám přináší. Komunikace na sítích vás musí bavit, musíte ji dělat rádi. Jedině tak můžete přesvědčit i ostatní uživatele.

Chcete se dozvědět jak na Facebook a další sociální sítě? Přijďte na naše školení!

Související články

Nastavení soukromí a cookies

Souhlasem se sdílením dat nám poskytnete informace, které potřebujeme pro zlepšování, analýzu a marketing napříč těmito webovými stránkami. Dále souhlasíte s předáním údajů třetím stranám a mimo EU. Prohlašujeme, že Vámi poskytnuté informace jsou zabezpečeny proti zneužití.

Nastavení soukromí a cookies

Souhlasem se sdílením dat nám poskytnete informace, které potřebujeme pro zlepšování, analýzu a marketing napříč těmito webovými stránkami. Dále souhlasíte s předáním údajů třetím stranám a mimo EU. Prohlašujeme, že Vámi poskytnuté informace jsou zabezpečeny proti zneužití.

Dejte nám prosím vědět, která data nám a našim partnerům dovolíte zpracovat.


Technická data

Trvale zapnuto

Webové stránky potřebují technická data pro správné fungování. Bez těchto dat by nebylo možné například vyhledávat, přehrát video nebo dokončit objednávku v e-shopu.

Analytické a statistické údaje

Analytické a statistické údaje nám pomáhají pochopit, jaké funkce jsou vaše oblíbené, co nám na webu nefunguje, jaké zařízení pro prohlížení stránek používáte a mnoho dalších.

Marketingové údaje

Marketingová data nám prozradí, na které reklamy jste klikli nebo jak jsou naše kampaně na sociálních sítích úspěšné.