×

1. díl - Příprava první kampaně na Facebooku

Reklama na Facebooku představuje zajímavý způsob, jak za relativně málo peněž oslovit několikanásobně více uživatelů než pomocí ryze organických příspěvků. Její nastavení je jednoduché, ale přesto by reklama neměla být nastavována ve stylu „uvidíme, co se stane“. Aspoň nějaká základní příprava by spuštění předcházet měla. Co zkontrolovat, než se smrtelným potem objednám první reklamu?

1) Proč potřebuji reklamu na Facebooku? 

Je to tak, i v tomto případě bychom měli mít jasný cíl, proč budeme Facebooku posílat peníze. Chceme podpořit prodej produktu? Získat více fanoušků? Informovat co nejširší veřejnost? 

Nastavit reklamu bez jasných cílů samozřejmě možné je. Problém je, že vám do budoucna k ničemu nebude. Utratíte za ni nějaké peníze, budete mít v ruce výsledky, ale nebudete vědět, k čemu ty výsledky použít.

2) Mám stanovené, jak budu kampaň měřit?

Kdy bude úspěšná? Ujasnění si klíčových metrik výrazně pomůže s tvorbou samotné kampaně (výběr účelu, textace). Zároveň je pro stěžejní pro vyhodnocování jakékoli kampaně. Velká čísla mnohdy nestačí.

Příklad: Vašim cílem je zvýšení prodeje produktu na webových stránkách, ale zároveň chcete, aby příspěvek byl k nalezení na firemní Timeline. Jako účel reklamy zvolíte „Zvýšit zájem o příspěvek“, namísto „Nasměrovat lidi na web“. Příspěvek získá stovky Liků, ale v reálu přivede na web desítky lidí.

Byla kampaň úspěšná? Z tohoto příkladu jasně vyplívá, že vysoký počet „Zájmu o příspěvek“ neznamená vždy úspěšný inzerát.

3) Nemám produkty, se kterými by mohl mít Facebook problém? - kosmetika, léky, alkohol, seznamka

Pokud ano, je dobré zažádat dopředu o výjimku Facebook – přes kontaktní formulář v nápovědě, aby nenastalo i případné zrušení účtu. Je však třeba se obrnit trpělivostí. Facebook odpovídá v řádu týdnů…

4) Nastavení kampaně

Zde už pár tipů, které se týkají samotného nastavování kampaně:

  • nikdy nemít (kromě podporovaných příspěvků) jen jeden inzerát v sadě reklam – testujte texty, vizuály, formáty, usnadní vám to další optimalizaci kampaně
  • obrázky by neměly obsahovat více jak 20 % textu
  • mějte aspoň představu o cílové skupině

 

5) Remarketingové kampaně

Možnosti cílení na uživatele, kteří již navštívili váš web, nebo na které máte kontakty, se každým dnem rozšiřují. Pokud už dopředu máte data o svých zákaznících a můžete tak vytvořit vlastní okruhy uživatelů, rozhodně je využijte. Internetový marketing umožňuje jednoduše znovu kontakovat lidi, kteří už vaši značku znají.

Okruhy uživatelů můžete vytvořit:

  • z vlastní databáze – kontakty přetáhnu např. z Mailchimpu nebo excelovského souboru
  • webovým provozem – na web je potřeba nasadit sledovací pixel, který je unikátní pro každý reklamní účet (jde tedy nasadit jen na jeden web)

Vytvořte okruh uživatelů

6) Pojmenování a vyhledávání kampaní

Pro lepší přehlednost kampaní a sad reklam je dobré držet se určité strategie při pojmenování:

Kampaň je specifická podle účelu. V názvu by tedy neměl chybět účel reklam (Např. Prokliky na web) a období, během kterého kampaň poběží.  V sadě reklam určujeme cílení a nastavujeme optimalizace ceny. V názvu by se tedy měla objevit charakteristika cílové skupiny (Ženy, Praha, 25 – 40 let) a vámi zvolený způsob platby (CPC, CPM, automaticky optimalizováno).

Název reklamy už by potom měl popisovat konkrétní inzerát – Produkt, obrázek, formát médií apod.

Může se zdát, že příprava před kampaní je ztráta času. Uvidíte však, že kýžený čas ušetříte při vyhodnocování a správě kampaní.

Netroufnete si na to sami? Přečtěte si, jak pracujeme s reklamou na Facebooku my a neváhejte se na nás obrátit.

Chcete to zkusit sami, ale potřebujete podrobnější informace? Přihlaste se na školení Marketing na Facebooku, kde základy nastavení reklam projdete společně se zkušeným lektorem. 

Sledujte i další díly seriálu o novinkách a tipech pro Facebook.

2. díl - Jak v praxi funguje současné omezování textu v obrázcích u reklam na Facebooku
3. díl - Vytváříme reklamu na potenciální zákazníky
4. díl - Vyplatí se Nabídky na Facebooku
5. díl - Zaujměte videoreklamou na Facebooku
6. díl - Jak ovlivnit dosah reklamy na Facebooku
7. díl - Proč Google Analytics a Facebook udávají různé výsledky konverzí

Související články