×

10 důvodů, proč je interní komunikace tak důležitá

1. Pomluvy v týmu

Nespokojený zaměstnanec může pomlouvat kolegy, vedení a šířit napjatou atmosféru ve firmě. Navíc může svoji mrzutostí „nakazit“ další pracovníky. 

2. Budování špatné image 

Zaměstnanec je první zákazník firmy. Nedovolte, aby o vás vaši lidé mluvili ve zlém. 

3. Ztráta zákazníků 

Nepříjemný zaměstnanec dokáže vaše zákazníky spolehlivě odradit. 

4. Fluktuace pracovníků 

Soustřeďte se na to, abyste si udrželi kvalitní pracovníky. Jejich ztráta a zaučení nového vás bude stát spoustu peněz. 

5. Nízký výkon 

Spokojený zaměstnanec pracuje mnohem výkonněji. 

6. Vysoké náklady 

Na nespokojeného pracovníka ve firmě vynaložíte mnohem více nákladů. Neloajální zaměstnanec nepracuje na maximum, plýtvá materiálem, nedodržuje termíny. 

7. Podceňování 

Dejte najevo šikovným pracovníkům, co si o nich myslíte. Pouhou kritikou nebo mlčením je brzy donutíte odejít ke konkurenci.  

8. Pocit ukřivdění 

Nenadržujte některým pracovníkům. Ostatní to ponesou těžce, navíc vyvoláte napětí v týmu. 

9. Nedorozumění a konflikty 

Vysvětlete pracovníkům důkladně, co mají dělat, co je náplní jejich práce, jaké jsou jejich kompetence a zodpovědnost. 

10. Demotivace 

Celkově špatnou interní komunikací budujete u pracovníků demotivaci a ztrácíte důvěru.   

Související články:
Proč se amerického „How are you?“ v Česku nedočkáme

Chcete se naučit více? Přijďte na seminář interní komunikace na téma: Jak vychovat loajální zaměstnance, kteří tvoří mojí firmě zisk.

Související články