×

Propojení klasického PR a internetového marketingu - 1. díl

Denní ATS (průměrná strávená doba) na internetu na jednu osobu je 1 hod a 28 minut. Dynamický rozvoj internetu nutí zadavatele reklamy a PR naprosto měnit zažité strategie oslovování nových i stávajících zákazníků. PR a reklamní agentura Rh+ marketingpřipravila několik rad, jak zakomponovat klasické PR do internetového marketingu.

Už dávno internet neslouží jen jako nástroj pro vyřízení nejnutnějšího, uživatelé na něm tráví spoustu svého volného času a rádi. Stále budeme psát tiskové zprávy, publikovat články a organizovat eventy. internet nám ale práci usnadní a pomůže ji zefektivnit.

Žijte naplno na sociálních sítích

Jen v České republice má svůj profil na sociální síti více než tři a půl miliónů obyvatel. Proto je využití soc. sítích vhodný nástroj pro oslovení široké skupiny obyvatel za velni nízké náklady oproti jiným informačním kanálům.

Pokud vás zajímá, jak se velké sociální sítě vyvíjí, přečtěte si náš článek Sociální sítě v záři reflektorů?

Za jednu z nejdůležitějších součástí internetového marketingu se dá dnes považovat SEO (optimalizace pro vyhledávače). Díky správné optimalizace Vašeho webu se dostanete na horní pozice v přirozeném/organickém vyhledávání ve vyhledávačích a přivedete na Váš web správně zacílené zákazníky. V ČR jsou nejvýznamnější Seznam a Google. Zajímavé by ale bylo spekulovat o rostoucím významu vyhledávače Bing, který používá Facebook pro své vyhledávání

Právě aktivita v sociálních sítích je jedna z věcí, která zásadně ovlivňuje výsledky přirozeného vyhledávání. Vyšší pozice Vám nepřivedou jen nové zákazníky, ale bez pochyby budují i branding.

Záleží na typu vašeho podnikání, ale nejvhodnější sociální sítě pro marketingové využití jsou Facebook, Twitter a LinkedIn, který nabízí obrovský potenciál pro prezentaci firem. Dnes však stojí za zmínku i nové sítě, jako jsou Pinterest nebo Instagram.

PR články a tiskové zprávy nejsou jen kus papíru

Články a zprávy jsou jedny z nejčastějších nástrojů Public Relations. Dnes ale jejich publikace na internetu může mít větší význam, než klasické publikování v tisku.

Díky vhodně použitým klíčovým slovům ve Vaší zprávě, využitím nadpisů a linků na firemní web nebo web projektu budujete firemní image, ale i výrazně podporujete výsledky přirozeného vyhledávání. Proto až budete psát další zprávu nebo článek, zamyslete, zdali používáte klíčová slova v nadpisech, v textu a hlavně v perexu.

Vlastní analýzu klíčových slov si můžete sami vytvořit například díky systému AdWords. Její výsledky využijete i při tvorbě PPC reklamy (pay per click) v systémech AdWords i Sklik.

Přečtěte si další články:
Jednoduchý návod, jak probudit u fanoušků firemních stránek aktivitu
Jaké jsou trendy v marketingových komunikacích?
Proč se amerického „How are you?“ v Česku nedočkáme

Související články