×

4. díl - Vyplatí se Nabídky na Facebooku

Již dva roky funguje na Facebooku možnost vytvořit Nabídku, tedy zvýhodněnou akci pro uživatele Facebooku. Tato možnost je zpřístupněna všem stránkám, které mají víc jak 30 fanoušků. Výše slevy nebo doba trvání akce není nijak omezena. Vytvořit Nabídku může Správce nebo Editor stránky. 

Vytvořit Nabídku na Facebooku

 

Jejich výhodou je jak zasažení uživatele přímo na Facebooku, tak odeslání potvrzujícího e-mailu a zobrazení využití nabídky v Upozorněních. Uživateli je tak několikrát připomínáno, že Nabídku využil. Využití nabídek je také jednou z možností, jak zjistit dopad online propagace na offline prodeje.

 

Nevýhodou vytvoření nabídky je, že tento typ příspěvků není možné upravit nebo odstranit. Pokud při vytváření tedy uděláte chybu, nic moc s tím nejde dělat. Jediná možnost je zveřejnění nabídky v budoucnosti. Pokud je totiž ve stádiu „Naplánovaná“, odstranit jde. Jakmile tedy jednou nabídku zveřejníte, není možné ji stáhnout. Dokud nebude vyčerpaná, bude se uživatelům zobrazovat v kanálu vybraných příspěvků.

Stále se však jedná o velice efektivní nástroj na získávání nových zákazníků, který propojuje možnosti slevového marketingu s marketingem na sociálních sítích. Navíc jde velice přesně změřit. Jen je potřeba si ji pořádně rozmyslet a zkontrolovat, než ji pustíte do světa.

Přestože výhody převažují nad nevýhodami, nejsou firmami příliš využívané. Facebook připravil pár tipů, jak dosáhnout vyšší úspěšnosti využití nabídky:

  1. Poskytnutí výrazné slevy - dle statitik mají nabídky s více než 20% slevou vyšší míru využití.
  2. Chytlavý, ale vhodný obrázek - místo samotného produktu, lidé kteří jej používají, vyhněte se firemním logům, vytvářejte atmosféru.
  3. Přiměřená doba platnosti - zvolte pro nabídku dostatečně dlouhou dobu, aby ji uživatelé stihli: zaregistrovat, využít, sdílet. Ale zase ne příliš dlouho, aby působila omezeně a exkluzivně.
  4. Placená inzerce - sáhněte po reklamě na Facebooku a ve Správci reklam nebo Power Editoru zvolte „Vyšší míra využití vaší nabídky“. 

Reklama na Facebooku - Zvýšení využití nabídky

 

Odpověď tedy zní ANO. Nabídky mohou být příjemným zpestřením ve vašem propagačním repertoáru s jasně zjistitelnými výsledky.

 

Zajímaly by vás další možnosti Facebooku pro propagaci vaší značky? Přihlaste se na školení Marketing na Facebooku.

Sledujte i další díly seriálu o novinkách a tipech pro Facebook.
1. díl - Příprava první kampaně na Facebooku
2. díl - Jak v praxi funguje současné omezování textu v obrázcích u reklam na Facebooku
3. díl - Vytváříme reklamu na potenciální zákazníky
5. díl - Zaujměte videoreklamou na Facebooku
6. díl - Jak ovlivnit dosah reklamy na Facebooku
7. díl - Proč Google Analytics a Facebook udávají různé výsledky konverzí

 

Související články

Nastavení soukromí a cookies

Souhlasem se sdílením dat nám poskytnete informace, které potřebujeme pro zlepšování, analýzu a marketing napříč těmito webovými stránkami. Dále souhlasíte s předáním údajů třetím stranám a mimo EU. Prohlašujeme, že Vámi poskytnuté informace jsou zabezpečeny proti zneužití.

Nastavení soukromí a cookies

Souhlasem se sdílením dat nám poskytnete informace, které potřebujeme pro zlepšování, analýzu a marketing napříč těmito webovými stránkami. Dále souhlasíte s předáním údajů třetím stranám a mimo EU. Prohlašujeme, že Vámi poskytnuté informace jsou zabezpečeny proti zneužití.

Dejte nám prosím vědět, která data nám a našim partnerům dovolíte zpracovat.


Technická data

Trvale zapnuto

Webové stránky potřebují technická data pro správné fungování. Bez těchto dat by nebylo možné například vyhledávat, přehrát video nebo dokončit objednávku v e-shopu.

Analytické a statistické údaje

Analytické a statistické údaje nám pomáhají pochopit, jaké funkce jsou vaše oblíbené, co nám na webu nefunguje, jaké zařízení pro prohlížení stránek používáte a mnoho dalších.

Marketingové údaje

Marketingová data nám prozradí, na které reklamy jste klikli nebo jak jsou naše kampaně na sociálních sítích úspěšné.