Public Relations (PR) agentura

Dobrá PR agentura vytváří dlouhodobé a pozitivní vztahy mezi vaší firmou (ale i vámi osobně) a širokou veřejností. Veřejnost nemusí být jen vaši potenciální nebo stávající zákazníci. Jako firma vždy působíte na více skupin lidí – dodavatele, zaměstnance, místní obec, kraj, média, akcionáře... PR se stará o to, aby firmu všechny tyto skupiny (stakholders) vnímali pozitivně.


Prostřednictvím PR si budujete u lidí důvěru a vytváříte loajalitu. A důvěra prodává. Protože přes 90 % lidí věří doporučení. A právě PR je ideální nástroj pro vytváření referencí a doporučení.
Public Relations je jeden ze způsobů marketingové komunikace. Dalším takovým způsobem je i reklama, se kterou si veřejnost často PR zaměňuje. PR se od reklamy liší zejména svým účelem. Zatímco reklama se tvoří většinou s krátkodobým cílem prodeje produktu, PR je dlouhodobý proces, díky kterému firma buduje svoji dobru image a posiluje vztahy nejen se zákazníky, ale i se zaměstnanci, novináři, dodavateli, státem nebo místními komunitami.
 
Náplň práce PR agentury začíná ve stanovení strategie, která vychází z marketingové strategie firmy. PR agentura společně se svým klientem stanoví cíle, tedy čeho chce následnou PR kampaní dosáhnout. Vydefinuje cílovou skupinu, ke které bude hovořit, a jakým sdělením ji osloví. Agentura průběžně monitoruje výsledky kampaně a pracuje se zpětnou vazbou.

Služby PR agentury:

  • Marketingová a komunikační strategie - pokud ještě nemáte vytvořenou marketingovou strategii, na začátku spolupráce ji společně vytvoříme. Samotná PR strategie vychází z marketingové strategie.

  • Komunikační a mediální plán - na základě stanovených cílů připravíme plán komunikace s médii, který zahrnuje vybrání tematicky přesných médií (tisk, rozhlas, internet, outdoor), vytvoření sdělení a správné načasování

  • Mediální servis - komunikujeme s médii (novináři, blogeři), vytváříme zajímavý obsah, který zaujme i média

  • PR články a tiskové zprávy - vyšvihneme povědomí o vaší značce pomocí sexy čtivých článků a  tiskových zpráv

  • Tisková zpráva – vybereme vhodná média, která souvisí s vaším oborem, sepíšeme a rozešleme tiskovou zprávu vybraným novinářům

  • Tisková konference –  dáme o vás vědět odborné i široké veřejnosti, pozveme média, vymyslíme program, zorganizujeme a vyhodnotíme

  • Event marketing - Firemní akce u zaměstnanců budují loajalitu, spokojenost a motivaci. U klientů budují důvěru a věrnost. Nabídněte zážitek, díky kterému budou lidé na vaši firmu rádi a dlouho vzpomínat

  • On-line PR - Není nic jiného než budování dobrého jména na internetu. Budeme pro to využívat sociální sítě, blogy, wiki, vlogy

  • Online Reputation Management a monitoring- čti: budeme sledovat, jak se o vás na internetu mluví a starat se o to, aby se o společnosti mluvilo jen dobře

  • Interní komunikace -  spokojený zaměstnanec je stejně důležitý, jako spokojený zákazník. Pomůžeme vám zlepšit vztahy mezi kolegy a udělat z nich loajální motivované pracovníky 

PR je potřeba dělat s citem, srdcem a vždy individuálně. Připravíme PR strategii přesně podle vaší krevní skupiny. Vybereme skupiny, se kterými je potřeba komunikovat a navrhneme kompletní kampaň. V rámci kampaně se budeme věnovat zaměstnancům. Důkladně je informujeme o probíhající kampaně a dáme jim možnost zapojit se. Tím zvýšíte loajalitu zaměstnanců a dáte jim najevo, že jsou důležití.

Jak pracujeme:

Velkou zásadou naší PR agentury je transparentnost veškeré práce. Chceme, abyste rozumněli tomu, co děláme, aby pro vás spolupráce s námi měla význam. Klientům vykazujeme přesně odvedené práce, vč. časové dotace, která konkrétní činnost zabrala.

Chcete, aby vaše firma také budila větší důvěru a vaše značka rostla? Vyplňte kontaktní formulář níže nebo nám napište na rhplus@rhplusmarketing.cz. Nebo rovnou zavolejte na číslo 721 572 010. Sejdeme se a najdeme společné řešení.


Public Relations v marketingovém mixu

Pokud se chcete vzdělávat v oblasti PR, zveme vás na školení:


Školení PR s přehledem - jednodenní školení pro začínající a mírně pokročilé. Vysvětlíme, jak PR plánovat, jak oslovit média a vytvořit zajímavý obsah. Náplní školení je také tvorba PR článků, tiskových zpráv a organizace tiskové konference. Vše z praxe a v malých skupinkách.

Přečtěte si naše články na téma PR:


Proč je pro firmy důležité využívat Public Relations
Jak vytvořit zadání pro PR agenturu
5 rad, jak dosáhnout lepších výsledků s vaší PR agenturou
PR rady úspěšných manažerů
Propojení klasického PR a internetového marketingu