×

2. díl - Jak v praxi funguje současné omezování textu v obrázcích u reklam na Facebooku

Od června Facebok upustil od zamítání reklam, které mají obrázek s více než 20 % textu. Facebook tyto reklamy zakazoval, protože údajně u uživatelů vyzkoumali, že lépe vnímají reklamy s méně texty. S rostoucím objemem inzerce se ale rozhodl učinit vstřícnější krok vůči inzerentům. 
V současné době Facebook schválí všechny reklamy, ať obrázky obsahují jakékoli množství textu. Rozdělil je však do 4 katagorií.

1)  Obrázky, s žádným nebo minimem textu. (Přesná procenta textu nejsou poskytnuta). Zobrazování reklamy na Facebooku nebude nijak omezováno.

Text v obrázcích na Facebooku - OK

2)  Obrázky s malým, akceptovatelným množstvím textu - zobrazování bude lehce omezené a výsledky budou více závislé na reakcích na reklamu

Obsah textu obrázky Facebook - nízká

3)  Obrázky se středním množstvím textu – reklamy se budou zobrazovat, ale upřednostňovány budou konkurenti, kteří mají méně nebo žádný text. I když se množství textu zdá srovnatelné s předchozím obrázkem, důležitá je velikost obrázku a umístění textu. Pokud je uprostřed obrázku, je na text směřováno více pozornosti.

Obsah textu na obrázku Facebook - střední

4)  Obrázky s vysokým množstvím textu - výrazně budou upřednostňovány ostatní reklamy a je možné, že reklamy se vůbec nezačnou zobrazovat.

Obsah textu obrázky Facebook - vysoká

V případě, že obrázky s vašimi produkty obsahují velké množství textu a vy nejste schopni tuto skutečnost nijak ovlivnit, je možné si zažádat o udělení výjimky. Do těch spadají například knižní obálky, obrázky s obaly apod. Facebook zároveň upozorňuje na větší množství textu přímo při  vytváření reklamy – objednatel reklamy tedy s nižším dosahem musí dopředu počítat.

Odkaz, u kterého je možné  množství textu zkontrolovat je stále stejný.

Zajímají vás další vychytávky, rozšíření a pokročilé možnosti nastavení reklamy na Facebooku? Přihlaste se na workshop  Reklama na Facebooku. 

Sledujte i další díly seriálu o novinkách a tipech pro Facebook.
1. díl -  Příprava první kampaně na Facebooku
3. díl -  Vytváříme reklamu na potenciální zákazníky
4. díl -  Vyplatí se Nabídky na Facebooku
5. díl -  Zaujměte videoreklamou na Facebooku
6. díl -  Jak ovlivnit dosah reklamy na Facebooku
7. díl -  Proč Google Analytics a Facebook udávají různé výsledky konverzí

Související články

Nastavení soukromí a cookies

Souhlasem se sdílením dat nám poskytnete informace, které potřebujeme pro zlepšování, analýzu a marketing napříč těmito webovými stránkami. Dále souhlasíte s předáním údajů třetím stranám a mimo EU. Prohlašujeme, že Vámi poskytnuté informace jsou zabezpečeny proti zneužití.

Nastavení soukromí a cookies

Souhlasem se sdílením dat nám poskytnete informace, které potřebujeme pro zlepšování, analýzu a marketing napříč těmito webovými stránkami. Dále souhlasíte s předáním údajů třetím stranám a mimo EU. Prohlašujeme, že Vámi poskytnuté informace jsou zabezpečeny proti zneužití.

Dejte nám prosím vědět, která data nám a našim partnerům dovolíte zpracovat.


Technická data

Trvale zapnuto

Webové stránky potřebují technická data pro správné fungování. Bez těchto dat by nebylo možné například vyhledávat, přehrát video nebo dokončit objednávku v e-shopu.

Analytické a statistické údaje

Analytické a statistické údaje nám pomáhají pochopit, jaké funkce jsou vaše oblíbené, co nám na webu nefunguje, jaké zařízení pro prohlížení stránek používáte a mnoho dalších.

Marketingové údaje

Marketingová data nám prozradí, na které reklamy jste klikli nebo jak jsou naše kampaně na sociálních sítích úspěšné.