×

3. díl - Vytváříme reklamu na potenciální zákazníky

Reklama na Facebooku nabízí účel, který umožní získávání kontaktů od lidí, kteří by se mohli stát vašimi zákazníky. Jmenuje se Získávání potenciálních zákazníků. Jejich účelem je umožnit zákazníkům vyjádřit zájem o produkt nebo služby společnosti. Důvodem jejich vzniku totiž bylo usnadnění vyplňování formulářů návštěvníkům mobilních webů. Pomocí těchto reklam můžete získávat odběratele newsletterů, poptávající kalkulaci nebo informace o firmě.  

Pro tyto reklamy je stěžejní si stanovit

1) Jaká data potřebuji získat
2) Co s nimi budu dělat
3) Jak uživatele namotivuji, aby mi je poskytli

U spousty marketingových výzkumů je problém, že se zajímají o odpovědi, které jim k ničemu nejsou.

Před vytvořením reklamy

Tento typ reklamy je specifický, protože účelem je sesbírat, někdy citlivá, data od vašich potenciálních zákazníků. Proto musíte mít dopředu připravenou URL adresu, na které bude prohlášení se zásadami společnosti pro nakládání s osobními údaji. 

Tvorba reklamy

Reklamy je možné vytvořit ve Správci reklam i Power Editoru, když zvolíte účel "Získat data o potenciálních klientech". V případě první reklamy musíte potvrdit podmínky užívání těchto reklam (obsahují zejména nakládání se získanými údaji). Poté je potřeba vytvořit formulář, ve kterém definujete, jaká data vás zajímají.

Formulář reklama na získávání nových zákazníků

Po výběru informací, které chcete získat, přejdete k dalšímu kroku. Zde uvidíte informaci o sběru dat, která se zobrazí příjemcům.

„Odesláním svých informací souhlasíte s tím, že budou poslány společnosti Rh+ marketing ke zpracování a dalšímu použití v souladu s jejími zásadami ochrany osobních údajů. Zobrazit zásady ochrany osobních údajů společnosti Rh+ marketing. A připojíte odkaz, kde je možné najít kompletní znění podmínek zpracování osobních údajů. Vyplníte URL adresu, na kterou mají být lidé přesměrováni po vyplnění formuláře.

Po uložení formuláře s obsahem reklamy pracujete, jak jste zvyklí. Vyberete obrázek, zvolíte titulek, text příspěvku a vyberete výzvu k akci. Právě po kliknutí na výzvu k akci se zobrazí vámi předdefinovaný formulář. Vybírejte proto výzvu pečlivě.

Reklama na získávání potenciálních zákazníků

Jaké je cílení u těchto reklam?

I tento účel má cenu za reklamu optimalizovanou tak, aby se zobrazovala co nejrelevantněji těm, u kterých je pravděpodobné, že splní její účel. Dalším způsobem je CPC - platba za kliknutí na reklamu. Maximální částku můžete nastavit ručně nebo nechat automaticky na Facebooku. Pokud chcete výdaje lépe kontrolovat, určitě nabídky nastavujte ručně. Automatická nabídka vám může pomoci vytvořit představu ohledně ceny.

Žádané parametry cílové skupiny (bydliště, věk, zájmy, chování) vybíráte sami tak jak jste zvyklí u ostatních typech reklam.

Specifika reklam pro potenciální zákazníky

Tyto reklamy se budou uživatelům klasicky zobrazovat ve feedu. Jejich specifikem však je, že se nedají sdílet. A to zdůvodu co nejužšího dodržení cílové skupiny inzerenta. Pokud budou chtít formulář poslat svým blízkým, jediný způsob je jejich označení v komentáři. Takto vznikají organičtí potenciální zákazníci, jejichž seznam je možné získat v reportech v souboru CSV. Může se stát, že v tomto souboru bude více kontaktů, než kolik jich zobrazuje výsledek kampaně.

Zároveň, jakmile uživatel formulář jednou vyplní, reklama se mu znovu nezobrazí. Facebook také garantuje, že k již vyplněnému formuláři nebude mít uživatel znovu přístup.

Na co dát pozor

Pokud se rozhodnete ve formuláři vytvářet vlastní otázky, musíte dodržovat určitá pravidla. Není možné vytvořit otázku, která už je definovaná. Seznamte se proto s šablonami formulářů dopředu. Dále není možné se uživatelů ptát na čísla jejich identifikačních dokladů, finančních účtů nebo různé přístupové údaje. Stejně tak je zakázáno se ptát na rasu uživatele, jeho víru, sexuální orientaci nebo trestní minulost.

Tip na závěr

Uživatelé jsou opatrní při poskytování svých osobních údajů. Již při vytváření reklamy proto myslete na to, jak je motivovat a přimět, aby se s vámi o informace o své osobě podělili. Přeji hodně štěstí při získávání nových zákazníků.

Prozkoumejte možnosti facebookové inzerce. Přihlaste se na workshop Reklama na Facebooku.

Sledujte i další díly seriálu o novinkách a tipech pro Facebook.
1. díl - Příprava první kampaně na Facebooku
2. díl - Jak v praxi funguje současné omezování textu v obrázcích u reklam na Facebooku
4. díl - Vyplatí se Nabídky na Facebooku
5. díl - Zaujměte videoreklamou na Facebooku
6. díl - Jak ovlivnit dosah reklamy na Facebooku
7. díl - Proč Google Analytics a Facebook udávají různé výsledky konverzí

 

Související články

Nastavení soukromí a cookies

Souhlasem se sdílením dat nám poskytnete informace, které potřebujeme pro zlepšování, analýzu a marketing napříč těmito webovými stránkami. Dále souhlasíte s předáním údajů třetím stranám a mimo EU. Prohlašujeme, že Vámi poskytnuté informace jsou zabezpečeny proti zneužití.

Nastavení soukromí a cookies

Souhlasem se sdílením dat nám poskytnete informace, které potřebujeme pro zlepšování, analýzu a marketing napříč těmito webovými stránkami. Dále souhlasíte s předáním údajů třetím stranám a mimo EU. Prohlašujeme, že Vámi poskytnuté informace jsou zabezpečeny proti zneužití.

Dejte nám prosím vědět, která data nám a našim partnerům dovolíte zpracovat.


Technická data

Trvale zapnuto

Webové stránky potřebují technická data pro správné fungování. Bez těchto dat by nebylo možné například vyhledávat, přehrát video nebo dokončit objednávku v e-shopu.

Analytické a statistické údaje

Analytické a statistické údaje nám pomáhají pochopit, jaké funkce jsou vaše oblíbené, co nám na webu nefunguje, jaké zařízení pro prohlížení stránek používáte a mnoho dalších.

Marketingové údaje

Marketingová data nám prozradí, na které reklamy jste klikli nebo jak jsou naše kampaně na sociálních sítích úspěšné.