×

3. Hledám práci: Jak může vaše PR na sociálních sítích ovlivnit budoucí zaměstnání?

Radka Husáková Radka Husáková

93 % personalistů vyhledává informace o uchazečích o práci na sociálních sítích.. Hledáte novou práci a rozesíláte životopis do firem. Pokud váš životopis na druhé straně zaujme, je hodně pravděpodobné, že si vás personalista nebo majitel firmy bude chtít prolustrovat. Na co si dát pozor a jak se na sítích chovat, aby vaše image byla dokonalá?

1. Nastavte si soukromí příspěvků na Facebooku

Pravděpodobně už máte na Facebooku nastaveno, že příspěvky, které publikujete, se zobrazují jen přátelům. Pokud ne, nastavtíte na Facebooku u osobního profilu v nastavení soukromí. Veřejné příspěvky se mohou zobrazit ve výsledcích vyhledávání na googlu, pokud si někdo vygooglí vaše jméno.

Nastavení soukromí na Facebooku

2. Rozdělte si přátele do Seznamů

Máte na Facebooku v přátelích i kolegy nebo obchodní partnery? Vytvořte si pro ně speciální list, něco jako Kruhy na Google+. Oni nemusí vidět všechny vaše fotky z večírku nebo nové tetování. Přemýšlejte nad tím, jaký obsah a komu poskytujete. Jeden můj známý má květinové studio. Facebook aktivně vůbec nepoužíval. Občas vyrazil na golf a vždy někdo z jeho přátel ho vyfotil a označil na golfu. Tím pádem se mu jeho osobní profil plnil jen příspěvky z golfu. Pak mu jeho klienti a obchodní partneři říkali: Ty už máš asi vyděláno, co? Že jezdíš jen po golfu. Začal tedy na svůj osobní Facebook publikovat příspěvky ze svých floristických kurzů a ukázky práce, aby smazal image „golfisty“.

Na levé straně vedle kanálu vybraných příspěvků najeďte na sekci Přátelé. Zde můžete vytvářet seznamy.

Seznam přátel na Facebooku

3. Kontrolujte, jak mluvíte

Dávejte si pozor na gramatiku a způsob vyjadřování. Pokud právě hledáte práci, nemusí vám váš upřímný příspěvek o tom, co si myslíte o aktuálním výsledku voleb, pomoct. Zkuste pro politiky najít jiné výrazy než srovnání se zvířaty z chléva.

4. Blog

Blogování, nebo i vlogování (video blogging), má dnes v České republice už obrovský význam. Ať už si budete psát osobní blog o cestování, háčkování nebo sbírání podtácků, nebo blog profesní, opět dáte personalistovi malou prohlídku do vašeho života. Na váš blog můžete odkazovat v životopisu, na sociálních sítích, ale pokud si vás personalista vyhledá na googlu, dost pravděpodobně se mu váš blog objeví na předních pozicích ve vyhledávání, pokud ho budete mít pojmenovaný pode svého jména.

5. Selfmonitoring

Udělejte si vlastní monitoring vaší image na internetu. Zadejte si do Seznamu i Googlu vaše jméno. Zkontrolujte všechny výsledky alespoň do páté strany v obou vyledávačích a ujistěte se, že všechny výsledky vyhledávání jsou pro vás pozitivní. Navíc díky tomu, že budete aktivní na sociálních sítích, budete mít vlastní blog a budete třeba  přispívat do nějakého média, aktivně ovlivníte výsledky vyhledávání na první straně a můžete udělat výrazně lepší dojem.

Self monitoring - výsledky přirozeného vyhledávání

6.     Máte dobré srdce?

Jste dobrovolníkem? Pomáháte dobré věci? Pište o tom na sítích. Také si tuto činnost zadejte na LinkedIn. Zaměstnavatelé vidí rádi, že máte zájem pracovat nejen pro peníze, ale i z jiného přesvědčení.

7.     Radujte se z cizích úspěchů

Aby vás lidé na sociálních sítích měli rádi a případně ochotně vás doporučili dalším, dělejte pro ně totéž. Sdílejte jejich příspěvky, ve kterých mluví o tom, že se jim něco povedlo. Pochvalte je. Pogratulujte jim. Ukažte, že jste empatičtí a záleží vám na lidech kolem vás.

Přečtěte si další díly ze seriálu Hledám práci a sociální sítě:

1. Hledám práci: Rady při hledání nové práce, které skutečně fungují

2. Hledám práci: Jak si najít práci přes sociální sítě

Pokud právě hledáte práci v PR,  podívejte se na aktuální pracovní pozice, pro které hledáme nové kolegy.

http://www.careerglider.com/blog/infographic-social-media-help-job-search/

http://money.usnews.com/money/careers/slideshows/10-smart-ways-to-use-social-media-in-your-job-search

http://idealistcareers.org/7-unexpected-ways-job-seekers-can-use-social-media-in-the-job-search/

Fotka autora - Radka Husáková
Více informací o autorovi

Radka Husáková

Související články

Nastavení soukromí a cookies

Souhlasem se sdílením dat nám poskytnete informace, které potřebujeme pro zlepšování, analýzu a marketing napříč těmito webovými stránkami. Dále souhlasíte s předáním údajů třetím stranám a mimo EU. Prohlašujeme, že Vámi poskytnuté informace jsou zabezpečeny proti zneužití.

Nastavení soukromí a cookies

Souhlasem se sdílením dat nám poskytnete informace, které potřebujeme pro zlepšování, analýzu a marketing napříč těmito webovými stránkami. Dále souhlasíte s předáním údajů třetím stranám a mimo EU. Prohlašujeme, že Vámi poskytnuté informace jsou zabezpečeny proti zneužití.

Dejte nám prosím vědět, která data nám a našim partnerům dovolíte zpracovat.


Technická data

Trvale zapnuto

Webové stránky potřebují technická data pro správné fungování. Bez těchto dat by nebylo možné například vyhledávat, přehrát video nebo dokončit objednávku v e-shopu.

Analytické a statistické údaje

Analytické a statistické údaje nám pomáhají pochopit, jaké funkce jsou vaše oblíbené, co nám na webu nefunguje, jaké zařízení pro prohlížení stránek používáte a mnoho dalších.

Marketingové údaje

Marketingová data nám prozradí, na které reklamy jste klikli nebo jak jsou naše kampaně na sociálních sítích úspěšné.