×

Měnící se algoritmy Googlu: Čeká nás egobuilding?

Trochu nelidský titulek článku, říkáte si určitě. Používání buzzwordů a odborných frází je ale ve světě marketérů víc než kde jinde na denním pořádku. Tvoříme obsah, měníme lidi na cílovku, návštěvy e-shopů konvertujeme (k církvi vyznávající vyšší poměr), občas hodíme na FBčko nějakou selfie.

Potom k buzzwordům přidáme ještě trochu marketingštiny - linkbuilding, synergický efekt, web copywriting, doplníme je zahraničními zkratkami - ROI, SEO, KPI, SERP, SEM, CTR, PPC, CPM…až si každý LAIK připadá jako BLB. Ale nejde marketérům vlastně jen o honění ega?

Kam to celé spěje

Všímáte si toho? Už se to neděje jen v období před volbami. Obličeje a jména nejen politiků, ale hlavně marketingových odborníků na nás koukají v odkazech, grafech, pod články, vedle článků, nad články…Někteří si, jak zpívá Tomáš Klus, tu svou mordu vystaví i u dálnice na billboardu.

Trochu to připomíná linkbuilding – tvorbu zpětných odkazů napomáhající SEO. Jen nenapomáhá SEO. Vlastně napomáhá spíše EGO. Co když na nás marketéři zkoušejí EGObuilding?

Konec Google authorshipu, počátek nového egobuildingu?

Google od roku 2011 podporoval marketérská ega na internetu pomocí propojení osobního účtu na Google+ se články autora. Služba se jmenovala Google Authorship (RIP). Ve výsledcích vyhledávání zobrazoval vedle odkazu na článek i mordu online egoisty. S tím je od konce tohoto srpna už konec.

Egobuilding Radky Hoškové prostřednictvím Google Authorshipu

Prokoukl snad Google egobuildingové úmysly nenasytných marketérů? Nebo snad pro jejich dychtivá ega chystá nějakou novinku? Přijde Google s novým, lepším, drtivějším promítnutím ega autorů do online světa?

EGObuilding 2.0

Jedno je jisté. V dnešním světě kompjůtrů a internetu se jim nevyhneme.

Zaútočí na nás internet plný marketérů a jejich slovních triků? Jak se má prostý člověk vyznat v tom, co je skutečné a co marketing? Marketingština nebo marťanština? A co na to Tomáš Klus?

Líbí se vám náš článek, ale jste ztraceni v pojmech? Přijďte na kurz moderního marketingu.

Související články

Nastavení soukromí a cookies

Souhlasem se sdílením dat nám poskytnete informace, které potřebujeme pro zlepšování, analýzu a marketing napříč těmito webovými stránkami. Dále souhlasíte s předáním údajů třetím stranám a mimo EU. Prohlašujeme, že Vámi poskytnuté informace jsou zabezpečeny proti zneužití.

Nastavení soukromí a cookies

Souhlasem se sdílením dat nám poskytnete informace, které potřebujeme pro zlepšování, analýzu a marketing napříč těmito webovými stránkami. Dále souhlasíte s předáním údajů třetím stranám a mimo EU. Prohlašujeme, že Vámi poskytnuté informace jsou zabezpečeny proti zneužití.

Dejte nám prosím vědět, která data nám a našim partnerům dovolíte zpracovat.


Technická data

Trvale zapnuto

Webové stránky potřebují technická data pro správné fungování. Bez těchto dat by nebylo možné například vyhledávat, přehrát video nebo dokončit objednávku v e-shopu.

Analytické a statistické údaje

Analytické a statistické údaje nám pomáhají pochopit, jaké funkce jsou vaše oblíbené, co nám na webu nefunguje, jaké zařízení pro prohlížení stránek používáte a mnoho dalších.

Marketingové údaje

Marketingová data nám prozradí, na které reklamy jste klikli nebo jak jsou naše kampaně na sociálních sítích úspěšné.