×

Vimeo aneb proč ho používat a jak na něj

Vimeo v roce 2004 založili filmoví nadšenci a stránku měsíčně navštíví kolem 20 miliónů unikátních návštěvníků. 
Jaký je vlastně rozdíl mezi serverem Vimeo a o něco známějším Youtube? Hlavní vyprofilování zní, že Vimeo je zaměřené primárně na filmové nadšence a kreativce a míří tedy na uměleckou komunitu, ovšem Youtube směřuje na masovou společnost.

Youtube se může chlubit velkou návštěvností, která je v Česku 700 000 unikátních návštěvníků denně. Na Youtube najdete pestrý obsah: filmy, hudební klipy, TV pořady, atd. Youtube nabízí rozlišení videí až 1080p a nemusíte si připlácet za upgrade účtu. Narazíte tu ale i na amatérská domácí videa nahraná mobilem. Na rozdíl od Vimea nejste limitováni velikostí uploadu týdně. Ovšem oproti Vimeu vás budou na Youtube „otravovat“ reklamy. Je tu opravdu velké množství videí a tím se Youtube stává trochu uživatelsky nepřehledným. Youtube se chrání před právními tahanicemi, s ochránci autoských práv, vypnutím zvuku u videí obsahujících autorsky chráněné skladby. Tedy pokud přidáte do svého videa skladbu, ke které nemáte autorská práva, Youtube zvuk vypne. Vimeo v tomto případě do videí nezasahuje.

Vimeo je také uživatelsky velice příjemné. Vzhled a přehrávání videa je elegantní a přehledný. U videa není možnost „dislike“ jako například u Youtube a komentáře jsou tu převážně od „vážných“ uživatelů, tedy většinou neobsahují vulgarity a jsou „k věci“.

Vimeo má v dnešní době přes 1 milion registrovaných uživatelů.

Videotvůrci mohou vybírat peníze

Pokud vlastníte účet „PLUS“ nebo „PRO“, můžete na svá videa vybírat peníze formou dobrovolné dotace nebo příspěvku od uživatelů. Pod vaším videem se zobrazí tlačítko „Tip this video“. Divák, který nemusí být přihlášený, klikne na tlačítko a pak už jen vepíše částku, kterou by vám chtěl přispět, dále vypíše údaje o své kartě nebo přispěje pomocí PayPal. Nelze přispívat na komerční videa a videa s politickou agitací.

Zároveň, pokud používáte účet PRO, máte možnost svá videa „prodat“, to znamená, že sledující uživatel si jej může nastreamovat a nebo si jej stáhnout, eventuálně své video můžete pouze „pronajmout“ a sledující má v tomto případě možnost jej streamovat.

Registrace na vimeo.com

Na Vimeu je registrace opravdu rychlá a jednoduchá. Můžete se registrovat ať už jako firma nebo i jako soukromý uživatel. Možnosti se liší až pak ve výběru druhu základního nebo placeného vytuněnějšího účtu.

Při otevření stránky vimeo.com se vám ihned zobrazí možnost registrace nebo přihlášení. Pro registraci stačí vyplnit jméno a příjmení, emailovou adresu a heslo. Vše vyplněno? Tak už je „Join“. 

 

          Jak na Vimeo  

V dalším kroku si vyberete druh účtu. Jsou rozděleny hlavně dle velikosti uploadování týdně, tedy kolik GB videa týdně nahrajete. Nám stačí Vimeo Basic verze, která je zdarma. Dorazí vám email k ověření, upozornění na ověření se vám zobrazí i při dalším kroku ve Vimeu.

Vyplňte si svůj profil

Na hlavní stránce vašeho účtu v pravém horním rohu najedete na svou profilovou fotku a v nabídce vyberete zobrazení profilu. Poté kliknete na nastavení, kde si vyplníte údaje o vás, změníte profilovou fotku a nastavíte jazyk. Na výběr máte ze 7 jazyků, češtinu tam ovšem nenajdete.

              

Nahrávejte, nahrávejte

Teď už stačí přidávat videa. Zvolte video k nahrání, vypište název videa, popisek, přidejte kategorii a tagy a uploadněte. Než si video budete moci přehrát na webu a bude viditelné i pro ostatní, bude se jako například u mého, při velikosti 7MB, konvertovat cca 25min.

Jste na své video opravdu pyšní a chcete jej dostat do popředí? Označte si jej jako „Featured“, tedy jako profilové nejlepší video. Vyhledávajícímu uživateli se poté zobrazí jako „výběrové“ mezi prvními třemi pozicemi ve vyhledaných videích. Tato funkce je dostupná pouze ve verzi Vimeo PRO.

Úspěšné prezentování na Vimeo

Úspěšná prezentace a vysoká sledovanost na Vimeo závisí na kvalitě vašich videí. Vimeo si zakládá na tom, aby se na server nahrávala kvalitní videa, která si uživatelé rádi pustí a nejedná se o „hlouposti“.

Například grafický designér z Appletonu ve Wisconsinu Mike Winkelmann prezentuje svou tvorbu pod nickem Beeple. Svůj účet si založil již před 7 lety a přidal 439 svých videí. Dohromady jeho videa mají 845 liků a 223 sledujících uživatelů. Takže i když zatím není Vimeo tak známe jako Youtube, můžete získat spoustu příznivců. 

Mrkněte také na návod jak na Instagram, nebo jak tweetovat a spravovat více účtů na Twitteru, a nebo si vyberte některý z našich kurzů a školení.

Související články

Nastavení soukromí a cookies

Souhlasem se sdílením dat nám poskytnete informace, které potřebujeme pro zlepšování, analýzu a marketing napříč těmito webovými stránkami. Dále souhlasíte s předáním údajů třetím stranám a mimo EU. Prohlašujeme, že Vámi poskytnuté informace jsou zabezpečeny proti zneužití.

Nastavení soukromí a cookies

Souhlasem se sdílením dat nám poskytnete informace, které potřebujeme pro zlepšování, analýzu a marketing napříč těmito webovými stránkami. Dále souhlasíte s předáním údajů třetím stranám a mimo EU. Prohlašujeme, že Vámi poskytnuté informace jsou zabezpečeny proti zneužití.

Dejte nám prosím vědět, která data nám a našim partnerům dovolíte zpracovat.


Technická data

Trvale zapnuto

Webové stránky potřebují technická data pro správné fungování. Bez těchto dat by nebylo možné například vyhledávat, přehrát video nebo dokončit objednávku v e-shopu.

Analytické a statistické údaje

Analytické a statistické údaje nám pomáhají pochopit, jaké funkce jsou vaše oblíbené, co nám na webu nefunguje, jaké zařízení pro prohlížení stránek používáte a mnoho dalších.

Marketingové údaje

Marketingová data nám prozradí, na které reklamy jste klikli nebo jak jsou naše kampaně na sociálních sítích úspěšné.