×

Interní komunikace a PR ve firmě

Největší bohatství podniku je v lidech, kteří v něm pracují. 

Domluvit schůzku

Interní komunikace ve firmě: Největší bohatství podniku je v lidech, kteří v něm pracují. Proto každá firma, která chce být úspěšná a konkurence schopná, musí o své zaměstnance pečovat. Správná komunikace se zaměstnanci zvýší jejich efektivitu práce, loajalitu, motivaci a celkovou spokojenost. Získáte tedy reklamu pro firmu naprosto zdarma a sníží se vám firemní náklady.


Šíří se ve vaší firmě drby? Vznikají komunikační problémy? Nepracují vaši zaměstnanci naplno? Chybí ve vaší firmě systém? Všechny tyto problémy lze řešit interní komunikací

Pojem interní komunikace je také znám jako interní PR nebo Employee Relations. Interní komunikace patří do Public Relations. V tomto případě komunikujete s vnitřní veřejností, což jsou vaši pracovníci.

Proces interní komunikace spočívá ve třech krocích:

1. Výzkum spokojenosti a motivace zaměstnanců

Zrealizujeme výzkum u vašich zaměstnanců. Zjistíme jejich postoj ke společnosti, pracovní náplni, kolegům. Zjistíme, co motivuje právě vaše zaměstnance a co jim pomůže k vyšší spokojenosti a výkonnosti.

2. Strategie řízení interní komunikace

Na základě zjištěných informací připravíme strategii pro zefektivnění komunikace přímo ve vaší firmě. Návrh bude navrhnut na základě potřeb vašich zaměstnanců.

3. Realizace plánu na zefektivnění interní komunikace

Společně s vámi budeme realizovat navrhnutá zlepšení.

 


Mezi hlavní cíle interní komunikace patří

 

  • Změna postojů zaměstnanců firmy,
  • Vytváření pozitivních vztahů pracovníků k firmě a k tomu co firma dělá,
  • Ztotožnění se s cíli firmy,
  • Vytvoření loajality a důvěry,
  • Motivace, informovanost.


Správně fungující interní PR se projevuje celkovou spokojeností zaměstnanců s jejich podnikem. Zaměstnanci jsou hrdí na podnik, ve kterém pracují a šíří jeho dobré jméno. Zaměstnanci jsou vůči firmě loajální a firma se stává stabilní.
Interní komunikace je hybnou silou celé firmy. Je základem motivace a je cestou k tomu, aby všichni věděli, co mají dělat a proč, i cestou ke společnému sdílení vizí, cílů a hodnot celé firmy. 

Proces interní komunikace je velmi náročný a důležitý. Zaměstnanci jsou pro fungování firmy nejdůležitějším a současně nejhůře ovlivnitelným faktorem. To vychází z lidské osobitosti, nezávislosti, relativní samostatnosti a ze schopnosti samostatného myšlení. Nemůžeme kontrolovat a řídit lidské myšlení. Je nutné motivovat pracovníky k plnění firemních cílů.
 

Názory a postoje


Interní komunikace zahrnuje i utváření a vyjasňování názorů a postojů, chování managementu i pracovníků. Zahrnuje slovní i mimoslovní spojení a přenosy informací, probíhající ve všech směrech fungování firmy, mezi managementem a pracovníky, mezi manažery navzájem, mezi jednotlivými pracovníky a pracovními týmy v oficiálních i neoficiálních vztazích.          

 

 

Je nutné zaměstnance efektivně motivovat a neustále vylepšovat interní systém. To je ale možné pouze případě perfektního poznání všech pracovníků. Dobrý manažer si uvědomuje, že zaměstnanci jsou pro firmu stejně důležití jako její zákazníci. Ale jen zlomek manažerů se podle této skutečnosti zachovává. Přitom správně nastavená interní komunikace posiluje prosperitu firmy a je výrazným

stabilizačním faktorem v obtížnějších obdobích. 

Fungující komunikace uvnitř firmy je výrazným znakem vyspělosti její vnitřní kultury a úrovně každodenní manažerské práce.

Bez detailního poznání zaměstnanců není možné se zaměstnanci efektivně komunikovat.     

Team-building

Týmová práce zaměstnanců ve firmě šetří čas i náklady. Ne vždy je jednoduché přesvědčit zaměstnance, aby spolupracovali. K posílení týmového ducha a vzájemné spolupráce připravíme pro vaši firmu team-buildingové hry, u kterých se zaměstnanci odreagují a nalezenou k sobě cestu.
Zaměstnanci jsou vašim motorem. Cílem úspěšné firmy je mít loajální a motivované zaměstnance, kteří pracují efektivně. Spokojený zaměstnanec buduje firmě pozitivní image a naopak ten nespokojený, může firmě velice uškodit. Bez fungující komunikace uvnitř firmy, nikdy nebude stoprocentně fungovat komunikace směrem k zákazníkům. 
V České republice stále panuje trend firemní interní komunikaci zanedbávat. Nebuďte jak ostatní a komunikujte se zaměstnanci profesionálně, oni to ocení.

Objednejte si u nás dvou hodinovou konzultaci. Nemusíte ihned investovat spoustu peněz do velkých projektů. Během konzultace odhalíme slabá místa v interní komunikaci ve vaší firmě a připravíme plán. 

Máte dotazy? Napište nám!

Mohlo by Vás zajímat

Realizovali jsme
Naše reference